Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Teknisk Support inom fastighetsautomation till AB Regin

Publiceringsdatum
20 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du en passion för teknologi och ett intresse för fastighetsautomation? Är du samtidigt en serviceinriktad person som gärna arbetar med produkter som gör skillnad för miljön? Tillsammans med AB Regin söker vi en person för Teknisk Support till huvudkontoret i Kållered. Regin är i en spännande tillväxtfas och erbjuder dig en nyckelroll i ett bolag med stort miljöfokus och en vision att skapa hållbara lösningar för framtidens fastigheter.



Om tjänsten

Regin Group är en global leverantör av intelligenta Building Management System inklusive styr- och reglersystem för fastigheterna, rum- och zonreglersystem, samt fältprodukter. Vi har varit verksamma inom fastighetsautomationsbranschen i över 75 år, alltid med innovation i fokus. Vår målsättning är att spara energi, minimera koldioxidutsläpp och bidra till en hälsosam och produktiv inomhusmiljö.

Just nu befinner vi oss i en stark tillväxtfas och söker nästa kollega inom Teknisk Support till huvudkontoret i Kållered. I rollen som Teknisk Support hos oss blir du en nyckelperson i vår dagliga kontakt med våra kunder gällande tekniska frågor om våra produkter. Du kommer ta emot ärenden via telefon och mejl, där supporten håller öppet mellan 08:00-16:30 måndag till torsdag, samt 08:00-15:00 fredagar.

Teamet består idag av 6 personer, med placering i Kållered, Lund och Osby. Teamet kännetecknas av en hög kompetensnivå och ett omtänksamt förhållningssätt, där man alltid ställer upp för varandra. Supporten har huvudsakligen två inriktningar/produktfokus, komponent och system, där du initialt huvudsakligen kommer arbeta gentemot och supportera våra kunder på komponentsidan.

På sikt ser vi gärna att du engagerar dig och blir en del av vårt center för lärande och kompetensutveckling, Regin Academy. Genom Regin Academy delar vi vår kunskap och erfarenhet om fastighetsautomation för att tillsammans förse marknaden med hållbara och smarta byggnadstekniska lösningar.



Arbetsuppgifter
  • Via telefon eller e-post hjälpa våra kunder med sina tekniska frågeställningar och utmaningar
  • Felsöka och lösa tekniska problem relaterade till våra produkter och tjänster
  • Teknisk kontroll och test av nya och befintliga produkter och tjänster
  • I nära samarbete med andra avdelningar bidra till utvecklingen av våra produkter och tjänster
  • Uppdatera vår kunskapsdatabas med nya lösningar, riktlinjer och guider


Kvalifikationer

Har en passion för teknologi, en lösningsorienterad attityd och är lyhörd inför kundens behov. Du har även:

  • En eftergymnasial teknisk utbildning från antingen högskola, universitet eller yrkeshögskola inom maskinteknik, automation eller jämförbart område
  • God datorvana samt goda kunskaper inom Officepaketet och liknande affärsapplikationer
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet av automationssystem - fastighetsautomation (HVAC och/eller SCADA/Building Management System)
  • Arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller motsvarande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet eller vana av att presentera eller driva utbildningar (internt eller externt)
  • Kunskaper inom fastighetsautomation och/eller styr- och reglerteknik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Självgående
  • Problemlösande
  • Samarbetsinriktad
  • Serviceinriktad

Övrig information

  • Arbetstider: Måndag-torsdag 08.00-16.30 (45 min lunchrast), fredag 08.00-15.00 (45 min lunchrast).
  • Kollektivavtal: Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna.
  • Övriga förmåner kommuniceras under processens gång.
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Regins önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs mer om varför vi använder tester här.

Rekryteringsprocessen
  • Steg 1: Tester via vår samarbetspartner Assessio
  • Steg 2: Telefonintervju med Academic Work
  • Steg 3: Intervju med Academic Work
  • Steg 4: Intervju med Regin
  • Steg 5: Referenstagning Academic Work
  • Steg 6: Avtalsskrivning
Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
19 maj 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se