Hoppa till innehåll

Kundservicemedarbetare

Publiceringsdatum
06 maj 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och är lösningsorienterad?

Just nu söker vi en kundservicemedarbetare till vårt team i Umeå.

Det här är jobbet för dig som trivs med att ge god service och vill arbeta tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor i ett team som har god sammanhållning och nära samarbete.

Du ansöker med CV på www.randstad.se, senast 2024-05-28. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga till det i samma dokument, t ex som inledning på ditt CV eller som bilaga. Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Länstrafiken Västerbotten och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61, kristina.karlsson@randstad.se 

Ansvarsområden

Dina arbetsuppgifter blir att bistå våra resenärer med information och hjälp på sina resor. Det gör du genom att vara lyhörd för resenärens önskemål och behov. 

Vi hjälper våra resenärer under hela resan genom att sälja buss- och tågbiljetter, ge trafikupplysning, publicera trafikinformation och registrera synpunkter från våra resenärer samt hantera andra administrativa uppgifter. På kvällar och helger hanterar du även bokning av sjukresor och färdtjänstresor. Arbetet består av att registrera beställningar, samordna och avropa samhällsbetalda transporter. 

Länstrafiken har idag biljettkontor (Reseinfo) på Vasaplan och Norrlands universitetssjukhus. Vår telefoni är placerad på vårt kontor öst på stan och du kommer att rotera mellan dessa tre arbetsplatser. Länstrafikens kundservice har öppet mellan kl. 06.00-23.00 på vardagar och 07:00 – 23.00 på helger, vilket innebär att dina arbetstider varierar där emellan. 

Som anställd hos oss vill vi att du ska ha förutsättningar för att skapa en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning.

Exempel på några av våra förmåner:

  • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och ditt intresse
  • Föräldrapenningtillägg
  • Möjlighet till semesterväxling
  • Friskvårdsbidrag
  • Viss ersättning för medicin och läkarbesök
  • Buss/tåg-förmån


Kvalifikationer

  • Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet på minst ett par år.
  • Erfarenhet från arbete i telefonväxel, kundservice eller om du arbetat med kundbemötande är meriterande.
  • Eftersom datorn är ditt främsta verktyg i tjänsten behöver du ha god datorvana. 
  • Du behöver ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. 
  • Du har god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse av att dagligen möta många människor med en hög servicenivå. 
  • Arbetet är emellanåt stressigt varför du måste kunna behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. 
  • Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt.

Erfarenhet

Kundtjänst

Om företaget

Länstrafiken i Västerbotten AB

Länstrafiken i Västerbotten AB ägs sedan 2012 av Region Västerbotten. Länstrafikens uppdrag är främst att upphandla kollektivtrafik och genom entreprenadavtal med olika trafikutövare bedriva linjetrafik i länet och angränsande områden. Länstrafiken har även till uppdrag att bedriva kundservice. Sedan årsskiftet 2021 har Länstrafiken en beställningscentral inom avdelningen för kundservice som har ansvaret för att boka och administrera resor inom den särskilda kollektivtrafiken. www.tabussen.nu
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
29 maj 2024 (10 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se