Hoppa till innehåll

Account Manager till ELSYS

Publiceringsdatum
26 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Om företaget ELSYS är ett innovativt, tillverkande företag från Umeå med lång erfarenhet av forskning och utveckling. Vi utvecklar, producerar och levererar trådlösa sensorer till kunder över hela världen. ELSYS är i dag en ledande leverantör av sensorer inom smarta fastigheter och till våra kunder hör flera av världens största företag inom området. ELSYS är idag en del av Bemsiq som ägs av Investment Latour AB. Bemsiq är världens största leverantören av sensorer till byggnader. ELSYS blev utsedd till årets exportföretag 2022. Läs gärna mer om oss på www.elsys.se. ELSYS fortsätter att växa och vi letar nu efter en tekniskt intresserad Account Manager som vill vara en del av vårt team och växa med oss. Är du affärsinriktad och redo för en ny utmaning? Hos oss får du ett omväxlande arbete på ett företag med stora, internationella kunder världen över. Dina arbetsuppgifter Som Account manager hos oss kommer du att vara ansvarig för att utveckla och vårda våra befintliga kundrelationer samt identifiera och bearbeta nya affärsmöjligheter. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar som ger dem maximalt värde. Dina arbetsuppgifter inkluderar att skapa och genomföra säljstrategier, förhandla avtal och säkerställa hög kundnöjdhet. Att hantera och lösa kundens alla olika typer av frågor på ett effektivt sätt är en viktig del av ditt arbete. Du kommer att ansvara för att rapportera om kundaktivitet, försäljning och trender, dessutom kommer du att koordinera och leda projekt relaterade till kundkonton och säkerställa att leveranser sker i tid och enligt kundens krav. Att jobba med budget och prognostisering för dina kundkonton är en viktig del av din roll, liksom att se till att våra försäljningsmål och budgetar uppnås. Du kommer att hålla presentationer och utbildningar för kunder om våra nya produkter och tjänster. Eftersom vi har ett stort antal internationella kunder kommer du delta på mässor och det att finnas möjlighet att åka på en och annan resa till våra kunder. Din profil För att vi ska trivas tillsammans är det viktigt att du är en driven person med god initiativförmåga som har ett intresse för teknik OCH människor. Vi har en trevlig atmosfär och för oss är det viktigt att även du bidrar till teamet på det sociala planet. Hos oss får du stor frihet under ansvar och vi hoppas att du trivs med att se helheten och inte bara delarna. Rollen kräver vidare att du är bra på att skapa och bibehålla starka relationer, så din sociala förmåga är A & O, samtidigt som det är viktigt att du är strukturerad, prestigelös och effektiv i ditt sätt att arbeta. Vi tror att du har en utbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom försäljning och kundhantering. För att arbetet ska bli kul är det åtminstone viktigt att du har ett intresse och en fallenhet för det tekniska. Då du kommer arbeta i ett globalt företag behöver du kunna svenska och engelska mycket bra, i både tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper, såsom tyska, franska eller spanska, är det meriterande. Oavsett bakgrund behöver du ha en stark vilja att lära dig nya saker och växa tillsammans med dina kollegor. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli via tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför snarast möjligt, dock senast den 15/9, https://clockworkpeople.se/.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se