Hoppa till innehåll
Hedin Automotive logotyp

Skaderådgivare Mercedes-Benz Uddevalla

Sista ansökningsdag
10 november 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
22 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive

Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig.

Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Skaderådgivare på vår anläggning i Uddevalla. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt.

Om rollen
Som Skaderådgivare bemannar du kundmottagningen i Skadeverkstaden. Där ansvarar du för att ta emot kunder och deras fordon samt förklarar olika reparationslösningar och åtgärder. I rollen hanterar du ofta flera uppgifter samtidigt, allt från kundkontakt till skadeberäkningar och försäkringsärenden. Teamet består av 6 bilplåtslagare, 1 skaderådgivare samt 1 skadechef. Bilmärken som vi reparerar är Mercedes-Benz, Kia, Nissan, BYD, Hongqi och MG.

Arbetsuppgifter
  • Registrera fordon
  • Koordinera transportlösningar
  • Hålla kunden uppdaterad genom hela reparationsprocessen
  • Se till att arbetet planeras och fördelas effektivt bland teknikerna
  • Tids- och prisberäkna reparationer samt säkerställa att alla arbetsordrar och kunduppgifter är korrekt dokumenterade
  • Hantera dialogen med försäkringsbolag
Nyckelkompetenser/förmågor:
  • Lösningsorienterad med förmåga att hitta bästa lösningar för kunden
  • Erfarenhet inom skadeverkstad som skaderådgivare eller bilplåtslagare
  • Mål- och resultatinriktad
  • Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och hålla tidsramar
  • Väl insatt i försäkringsregler
  • God dator- och telefonvana. Kunskap i kobra och cabas meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • B-körkort
Som person är du
Du har en stark känsla för service där kundens bästa står i fokus. Din förmåga att planera och organisera arbetet effektivt är avgörande för att säkerställa att både kvalitet och tidsramar hålls. Du har en naturlig förmåga att kommunicera tydligt med både kunder, kollegor och försäkringsbolag, vilket gör dig till en trygg kontakt genom hela reparationsprocessen.

Varför jobba med oss?
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.

Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se
Hedin Automotive logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 november 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Hedin Automotive är ett dotterbolag till Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer.

Hedin Automotive är en av Sveriges största marknadsplatser för fordon och fordonstjänster med 124 anläggningar runt om i landet och ca 3000 medarbetare. Visionen är att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen.

Hela koncernen sysselsätter fler än 13000 personer och har cirka 270 anläggningar i 14 länder. Hedin Mobility Group representerar över 40 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader.