Service Support Specialist
Sista ansökningsdag
29 november 2024 (8 dagar kvar)
Publiceringsdatum
07 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Är du passionerad över att leverera förstklassigt stöd till både kunder och kollegor? Trivs du i en dynamisk, kundfokuserad och tekniskt inriktad miljö? Om du har ett proaktivt arbetssätt och starka organisatoriska färdigheter, vill vi gärna höra från dig!
Vår kund är en världsledande tillverkare av mobila arbetsplattformar (MEWPs) och har en tydlig mission: att sätta människan i fokus. Med över 1 500 medarbetare i 21 länder är de stolta över att designa, tillverka och sälja branschledande lyftutrustning.
Företaget ligger i närheten av Landvetter flygplats i Göteborg och söker nu en driven Service Support Specialist för att förstärka deras team.
Din framtid
Som Service Support Specialist rapporterar du till Service Manager och har en central roll i att säkerställa smidiga serviceprocesser och en hög kundnöjdhet. Ditt ansvar innefattar bland annat:
Vi söker dig som är positiv, nyfiken och har ett stort intresse för tekniska frågor, särskilt inom B2B. Du har:
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Vår kund är en världsledande tillverkare av mobila arbetsplattformar (MEWPs) och har en tydlig mission: att sätta människan i fokus. Med över 1 500 medarbetare i 21 länder är de stolta över att designa, tillverka och sälja branschledande lyftutrustning.
Företaget ligger i närheten av Landvetter flygplats i Göteborg och söker nu en driven Service Support Specialist för att förstärka deras team.
Din framtid
Som Service Support Specialist rapporterar du till Service Manager och har en central roll i att säkerställa smidiga serviceprocesser och en hög kundnöjdhet. Ditt ansvar innefattar bland annat:
- Vara den första kontaktpunkten för alla kundserviceärenden (telefon, e-post, webb).
- Hantera och följa upp serviceförfrågningar, såsom garantier, tekniska kampanjer, telematik, serviceavtal samt fält- och verkstadsinsatser.
- Dagligen behandla beställningar av reservdelar från vårt centrallager i Frankrike samt fakturera för reservdelar och fältinsatser.
- Proaktivt hantera kundserviceärenden med ett starkt kundfokus.
- Koordinera transporter av maskiner och tunga reservdelar samt se till att all dokumentation är korrekt före och efter leverans.
- Löpande underhålla och uppdatera vår kund- och utrustningsdatabas.
- Arbeta utifrån våra kärnvärden: Respekt, Engagemang och Prestation.
Vi söker dig som är positiv, nyfiken och har ett stort intresse för tekniska frågor, särskilt inom B2B. Du har:
- Minst 2 års erfarenhet inom kundservice och/eller serviceadministration, gärna i en teknisk B2B-miljö med mycket kundkontakt.
- Goda kommunikationsfärdigheter, både i tal och skrift, och trivs med att prata med kunder via telefon.
- Erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365, särskilt Excel och Teams, och har lätt för att sätta dig in i nya system.
- En stark laganda, förmåga att hålla deadlines och ett resultatinriktat arbetssätt.
- En "doer"-attityd - du är lösningsorienterad, flexibel, proaktiv och van att arbeta självständigt.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i norska, danska eller finska är ett plus.
- En organiserad och pålitlig personlighet med fokus på detaljer och en vilja att ständigt förbättra arbetet.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se
Vi ser fram emot din ansökan!