Hoppa till innehåll
NearYou logotyp

Customer Support Specialist till Svedbergs

Publiceringsdatum
15 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Att över 75 procent av deras produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.

Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar de tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I deras produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla produkter själva, hemma i Sverige nära kunderna, kan Svedbergs ta ansvar för att de håller högsta kvalitet.

Läs mer på www.svedbergs.se

Tjänstebeskrivning
Är du en serviceinriktad person som älskar att hjälpa andra?
Vill du vara en del av ett engagerat team som strävar efter att ge enastående kundservice? Då är detta jobbet för dig!
Vi söker en passionerad och driven Customer Support Specialist för att ansluta sig till vårt växande team.
Som en del av vårt supportteam kommer du att vara ansiktet utåt för vårt företag och arbeta
direkt med våra kunder för att lösa deras frågor och problem.
Du kommer även att delta i avdelningens utveckling avseende kvalitet, produktivitet, ständiga förbättringar och effektivitet.
Vi söker till en början en vikarie men för rätt person finns stora möjligheter för en fortsatt anställning.

Dina ansvarsområden inkluderar:
* Att tillhandahålla överlägsen kundservice via telefon, e-post och chatt.
* Att hantera kundförfrågningar från återförsäljare och privatkonsumenter och lösa problem i enlighet med vår företagsrutiner.
* Att förstå och kommunicera effektivt med våra kunder för att tillgodose deras behov och maximera deras tillfredsställelse.
* Att samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en smidig kundupplevelse.

På Svedbergs erbjuder vi dig
* En arbetsplats som är Great place to work certifierad
* En dynamisk och stödjande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa.
* Möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och innovativt företag som prioriterar kundnöjdhet.
* Personalförmåner som rabatt på våra produkter, privat sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning och rabatter via vår förmånsportal och generöst friskvårdsbidrag.

Kvalifikationer
Du har lägst en gymnasieutbildning samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare med vana av affärssystem och Officepaketet samt har god svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har:
* Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att uttrycka sig tydligt och artigt.
* Erfarenhet av kundservice eller liknande roll är ett stort plus, men inte ett krav.
* Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och som en del av ett team.
* En positiv inställning, en vilja att lära sig och växa inom rollen.

Meriterande är erfarenhet av reklamationshantering ex från kundtjänst eller kundservice och du får gärna ha ett tekniskt intresse.
Om du tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik Customer Support Specialist, skicka in din ansökan idag!

Med anledning av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Om NearYou
Vi är NearYou.
Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör.
Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara
nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver.
För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara.
Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går.
Helt naturligt, tycker vi.

NearYou logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
02 maj 2024 (5 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.