Hoppa till innehåll
Hammer & Hanborg Sverige logotyp

Produktchef till Blåkläder

Sista ansökningsdag
09 december 2024 (50 dagar kvar)
Publiceringsdatum
10 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Blåkläder är ett ledande och innovativt företag inom tillverkning och försäljning av arbetskläder, med djupa rötter i hjärtat av den svenska textilindustrin. Med gedigen kunskap om arbetskläder, ett starkt kundfokus och kontinuerlig produktutveckling har företaget haft en imponerande tillväxt.

Denna roll är en nyckelroll för Blåkläders fortsatta expansion. Som Produktchef för bolagets största produktområde Hi-vis & Industri får du här möjligheten att driva produktutveckling, forma strategier och påverka tillväxten i Norden och övriga Europa.

Rollen som Produktchef för Hi-vis & Industri
Rollen rapporterar direkt till VD och samarbetar nära med team inom försäljning, produktutveckling, design, inköp och marknad. Du kommer att driva produktstrategin och säkerställa att bolagets erbjudande förblir konkurrenskraftigt och anpassat till marknadens behov. Rollen innebär inte personalansvar.


Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Driva den långsiktiga utvecklingen av produktområdet Hi-vis & Industri på de nordiska och europeiska marknaderna.
  • Arbeta aktivt med kvalitet- och miljöledningssystem (ISO).
  • Samarbeta med många interna team för att säkerställa framgångsrika produktlanseringar och uppdateringar.
  • Leda produktutbildningar för intern personal och vid behov även för kunder.
  • Säkerställa kontinuerlig omvärlds- och konkurrentanalys för att informera produktutvecklingen.
  • Stötta marknadsavdelningen med att hålla produktinformation uppdaterad i digitala och tryckta kanaler.
  • Deltaga i tvärfunktionella projekt och vara en kulturbärare för Blåkläder.
Erfarenheter/Vad har du med dig
  • Några års erfarenhet av liknande roller med internationell prägel. Erfarenhet från Tyskland eller Frankrike är en fördel.
  • Stark kommersiell förståelse och gärna en bakgrund inom försäljning, med förmåga att förstå marknadsdynamik och kundbehov.
  • Hög affärsmässighet, strategiskt tänkande och fokus på lönsamhet.
  • Analytisk förmåga och erfarenhet av marknads- och konkurrensanalyser.
  • Goda kunskaper i Office 365 och erfarenhet av analysverktyg.
  • Utmärkta kommunikativa förmågor, både skriftligt och muntligt. Flytande i engelska är ett krav, och kunskap i tyska eller franska är meriterande.
Personliga egenskaper
  • Du är energisk, driven och har en stark vilja att utveckla affären.
  • Ansvarstagande och lösningsorienterad med en prestigelös inställning.
  • Du är en kommunikativ och diplomatisk relationsbyggare med stor förmåga att entusiasmera och få med dig andra.
  • Analytisk med ett starkt kommersiellt fokus.
Bra att veta

Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på Blåkläders huvudkontor i Svenljunga. Närvaro på kontoret runt fyra dagar i veckan som utgångspunkt, för att främja samarbete och innovation. Tillträde snarast möjligt.

Ansök genom "Ansök nu" knappen nedan och skicka in din CV samt svara på ett par frågor. Vänta inte med din ansökan då vi kommer gå igenom ansökningarna löpande med start v43.

Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail.

Ansvarig rekryteringskonsult jenny.folkesson@hammerhanborg.com

Om Blåkläder


Blåkläder, som grundades 1959 och är ett familjeägt bolag, har idag vuxit till att bli en av Europas största tillverkare av arbetskläder. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på nära 600 kollegor i över 20 olika länder som sätter mångfald, företagskultur, hållbarhet och kvalitet i allt vi gör högst upp på agendan.

De senaste tio åren har vi tredubblat vår omsättning, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Stora delar av vårt totala sortiment produceras idag i våra fabriker i Asien, vilket vi är stolta över då vi har en stor inblick och påverkan i hela vår värdekedja.

Vi är ett framåttänkande och entreprenörsdrivet företag som har bestämt oss för att vara ett självklart val när det kommer till arbetskläder. Hos oss har du möjligheten att gå hur långt som helst och utvecklas tillsammans om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.

Välkommen till oss på Blåkläder, här blir du en del av en fantastisk resa.

För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.


Hammer & Hanborg by Jurek är medlemmar i Diversity Charter Sweden som verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.
Hammer & Hanborg Sverige logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
09 december 2024 (50 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Hammer & Hanborg by Jurek är ett konsultföretag inom rekrytering, organisationsutveckling och förändringsledning med 30 års erfarenhet och verksamhet i hela Norden.

Vi är glada och stolta över att vara med och göra skillnad i människors yrkesliv. Vi möter alla människor - oavsett roll och position - respektfullt, engagerat och intresserat. Vårt arbete genomsyras av tron på människor och deras möjlighet till utveckling. Med en entreprenöriell utgångspunkt är vi modiga och tillåter och uppmuntrar varandra att prova, utvärdera och revidera för att ständigt fortsätta utvecklas. Vi ser förändring som något naturligt och nödvändigt. Vi vill och vågar vara annorlunda och nyskapande.

Vår utgångspunkt är att det ska vara roligt att jobba! Vi vet att vi blir bättre tillsammans och uppmuntrar till samarbete. Vårt mål är att skapa långsiktiga relationer som gynnar alla parter - vi tänker "vi och vi", inte "vi och dem.

Under hösten 2022 har Jurek förvärvat en majoritetspost i Hammer & Hanborg. Den 1 februari blev Jurek Marketing & Communication ett med Hammer & Hanborg och tillsammans blir vi Hammer & Hanborg by Jurek.

Vi på Hammer & Hanborg by Jurek ser som alltid fram emot att erbjuda både kunder och kandidater professionell och snabb matchning av komplexa uppdrag på alla nivåer. Vi är helt enkelt marknadens mest specialiserade aktör när du behöver rekrytera eller hyra in kompetens inom marknad och kommunikation.

Vi har nu erfarenheter från allt från stora börsbolag och offentlig sektor till start-ups, tillväxtbolag och byråer. Vi kan erbjuda fler kandidater spännande jobb och våra kunder ännu proffsigare rekryteringsprocesser.