Hoppa till innehåll
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp

Verksamhetssamordnare.

Publiceringsdatum
07 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som verksamhetssamordnare på vår rättsavdelning erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb inom administrativt arbete och support i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna. Gemensamma funktioner stöttar hela organisationen och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål.
Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet.
Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser
- är du en av dem?

Läs mer om vår arbetsplats här: Vår arbetsplats Svenska kraftnät (svk.se)

Ta chansen och sök till en av Sveriges viktigaste och mest spännande arbetsplatser!

Om tjänsten

Vi söker nu dig som har relevant erfarenhet av administrativt arbete som stöd och samordnare inom juridisk verksamhet. Du kommer att hantera olika frågor, ärenden och uppdrag, brett inom Rättsavdelningens verksamhetsområden och stötta ledningsgruppens arbete. Du arbetar även nära Chefsjuristfunktionen och inom dess verksamhetsområden. Du drivs av att utveckla verksamhetens administrativa stöd och strukturer samt vara med och stödja i den digitala utvecklingen.

I Rättsavdelningen ingår enheterna Systemjuridik, Verksjuridik, Investeringsjuridik och Registratur och arkiv.
Arbetet sker i nära samarbete med Chefsjuristfunktionen. Tjänsten, samt ytterligare tre andra tjänster rapporterar direkt till avdelningschefen för Rättsavdelningen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som verksamhetssamordnare kommer du att stötta Rättsavdelningen och Chefsjuristfunktionen med administrativt stöd av juridisk karaktär och övrigt administrativt stöd. Du kommer att självständigt driva, utreda, hålla samman och följa upp frågor
Tjänsten kommer även att innefatta:
  • Tillsammans med ledningsgruppen ansvara för Rättsavdelningens långsiktiga administrativa planering och du deltar i ledningsgruppens möten.
  • Administrativt stöd (årsplanering, rapporter, konferenser, bokningar mm).
  • Arbete med material till Svenska kraftnäts styrelse.
  • Hålla samman Rättsavdelningens information.
  • Stötta verksjuristerna.
Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom det breda arbetet inom Rättsavdelningen på en myndighet.

Om dig

Personliga egenskaper.

Du är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du skapar struktur och långsiktig planering i ditt arbete och du har lätt för att skapa nya relationer. Du tar egna initiativ och driver dina ärenden från start till klart. Du trivs med att hålla ihop det administrativa arbetet i en bred verksamhet i utveckling.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Skallkrav.

Du ska ha lämplig eftergymnasial utbildning på akademisk nivå.

Vidare ska du ha erfarenhet av:
  • Arbete som juridiskt administrativt stöd/samordnare i minst 3 år.
  • Administrativt stöd (årsplanering, rapporter, konferenser, bokningar mm).
  • Goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande krav.
  • Arbete på myndighet, domstol eller advokatbyrå.
  • Erfarenhet av arbete med compliance.
  • Administrativt stöd i styrelsearbete.
  • Erfarenhet av arbete med processer.
  • Erfarenhet av projekt-/uppdrags-/utredningsledning.
Bra att veta
  • Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
  • Möjlighet till distansarbete upp till 50%, när arbetet så tillåter.
  • Resor förekommer i mycket begränsad omfattning denna tjänst.
  • Publiceringsdag: 7 maj 2024.
  • Sista ansökningsdag: 28 maj 2024.
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning utan provanställning.
För mer information är du välkommen att följande personer;

Rekryterande chef, Maria Örtenholm, tel.nr 010-350 93 20.
Ansvarig rekryterare, Lennart Jansson, tel.nr 010-350 91 49.
Fackliga representanter.
Emma Thornberg, SACO, telefon 010-475 84 77.
Mikael Hedenheim, ST, telefon 010-475 84 68.

Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 maj 2024 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd.