Hoppa till innehåll
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp

Förvaltare.

Publiceringsdatum
06 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Förvaltare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb inom fastighet, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna.
Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet.

Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser
- är Du en av dem?

Om tjänsten

Det huvudsakliga ansvaret inom rollen förvaltare är att förvalta Svenska kraftnäts hyresportfölj. Det innebär att ansvara för kontakt med fastighetsägare i förvaltnings och leverans frågor. I ansvaret ingår även att följa upp budget och prognos, att hantera fakturor.

I tjänsten ingår bl.a. följande arbetsuppgifter;
  • Ansvarig förvaltare för kontor i olika delar av landet.
  • Säkerställa leverans enligt avtal med fastighetsägare och leverantörer.
  • Arbeta aktivt med att alla förvaltningsobjekt ska skötas på ett enhetligt sätt.
  • Att leda och delta på hyresgästmöten med fastighetsägare.
  • Att leda och delta på husråd med verksamheten. Samt dokumentera, informera och följa upp överenskomna åtgärder.
  • Daglig hantering av operativa avtalsfrågor.
  • Övriga administrativa uppgifter.
Som Förvaltare Hyresavtal tillhör du enheten Fastighetsförvaltning och Support.
Enheten består av sju (7) anställda och 11 konsulter. Enheten ansvarar för förvaltning och support av Svenska kraftnäts kontor, tekniska lokaler, garage och förråd. De verksamhetsområden som förvaltas av enheten är fastighetsteknik, inredning och möbler, hyra, lokalvård, post, konst och kontorsnära tjänster.
Dessutom ingår operativ drift av lokalerna genom vaktmästare.

Om dig

Personliga egenskaper.

För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta initiativ på egen hand, då detta kommer vara avgörande för att driva projekt framåt och nå uppsatta mål. Vi söker även dig som är strukturerad och tydlig i ditt arbete, eftersom detta är nödvändigt för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetsuppgifterna.
För att lyckas i rollen ser vi också att du har god samarbetsförmåga, vilket kommer att underlätta kommunikationen och samarbetet med andra teammedlemmar. Slutligen, som en affärsmässig person, kommer du att ha förmågan att tänka strategiskt och ta hänsyn till organisationens övergripande mål och ekonomiska ramar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Skallkrav.
Gymnasiekompetens och utbildning inom fastighetsförvaltning

Du skall även ha:
  • Minst tre års erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller liknande område
  • Körkort klass B.
  • God förmåga att förstå svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande krav.
  • Annan utbildning inom fastighetsbranschen.
  • Tidigare erfarenhet av arbete som förvaltare.
Bra att veta
  • Placeringsort; Sundbyberg.
  • Resor förekommer på veckobasis i denna tjänst.
  • Möjlighet till distansarbete upp till 50 %.
  • Publiceringsdag: 6 maj 2024.
  • Sista ansökningsdag: 27 maj 2024.
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning, utan provanställning.
Kontakta gärna följande personer för mer information:
Rekryterande chef Ammar Sheikh, tel. nr. 010-475 98 11.
Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. nr. 010-350 91 49.
Fackliga representanter är:
Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77
Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68.

Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 maj 2024 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd.