Hoppa till innehåll
The Wofi AB logotyp

Kundservicemedarbetare till Sveriges mest hållbara elbolag - GodEl!

Publiceringsdatum
27 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
GodEl, Sveriges åttonde största och mest hållbara elbolag, söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa mot en bättre morgondag! Hit välkomnas du i rollen som kundservicemedarbetare tillsammans med ett dedikerat team som alla strävar efter att skapa WOW-upplevelser för kunderna via både telefon och mejl.

GodEl är inte ett helt vanligt elbolag utan ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som startar företag där vinsten går till välgörande organisationer. Hittills har de genererat över 74 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen med flera. All el som de säljer är märkt med Bra Miljöval. Vid sidan av detta investerar vi i klimatet. Bland annat genom att binda 110 procent av utsläppen av växthusgaser som genereras i vår värdekedja.

Om rollen:

Som kundservicemedarbetare skapar du WOW-upplevelser för våra kunder genom kontakt via telefon och mejl. Du hanterar kundserviceärenden med utgångspunkt i att skapa en effektiv kundhantering med riktigt hög kundnöjdhet. Det är naturligt för dig att bidra till teamkänslan i gruppen genom att vara dig själv och vilja utvecklas framåt och tillsammans med dina kollegor. Du tycker om att utvecklas i de vardagliga arbetsuppgifterna men är också nyfiken på att utforska kunskap inom nya områden.

Primära arbetsuppgifter:
  • Svara på inkommande kundsamtal och mejl gällande fakturafrågor, produktfrågor, avtalstecknande, energirådgivning, servicefrågor och allmänna kundfrågor.
  • Upprätthålla en hög professionell standard med kunderna och arbeta för att ge en positiv upplevelse till alla som kontaktar GodEl.
  • Effektivt logga kundinformation i kundhanteringssystemet under och efter varje samtal/ärende.
  • Hålla dig uppdaterad om produktkunskap, omvärldsfrågor, prisutveckling och bli informerad om eventuella ändringar i GodEls policy.
  • Påverka GodEls bottenplatta genom att proaktivt lösa problem och vända våra kunders frågetecken till klarhet.
  • Samarbeta med dina kollegor för att skapa en bra arbetsplats och utveckla vår produkt.
Kompetenskrav:
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • 1-3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice
  • 1-3 års vana av att arbeta i kundsystem
  • Kundadministration
  • Officepaketet (särskilt Teams, Outlook)
Meriterande erfarenheter:
  • Försäljning
  • Elmarknaden
  • Andra språkkunskaper
Färdigheter och personliga egenskaper:
  • Kommunikativ och noggrann
  • Mycket god kognitiv förmåga
  • Förmåga att göra flera saker samtidigt (exempelvis informera/prata med kunden samtidigt som du loggar vad ni kommit överens om)
  • Fungerar bra under stress och förstår att kundservicearbetet i vissa perioder (särskilt kring tex fakturering eller marknadshändelser) kan vara extra intensivt.
  • Driven och vill utvecklas.
  • Lägger stor vikt vid att bygga goda kundrelationer.
  • Tar ägandeskap för dina uppgifter och sin utveckling. Frågar om hjälp vid behov.
  • Trivs i team och att samarbetena med kollegor och vill bidra till en tillåtande, omtänksam, nyfiken och handlingskraftig kultur på arbetsplatsen.
  • Tar självständigt ansvar över ditt eget arbete.
Genom att jobba på GodEl...
  • Blir du en del av Sveriges mest snabbväxande elbolag som skänker hela vinsten till världsförbättring.
  • Får du jobba bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
  • Kommer du att få ta del utav roliga teamsaktiviteter och AWs.
  • Får du tillhöra ett fantastiskt och familjärt team.
  • Tar du hand om Sveriges nöjdaste el-kunder (enligt SIFO).
  • Följer du med på en spännande resa när de vänder upp och ner på elmarknaden.
Praktisk information

Start: augusti
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17 mån-tors 8-16 fredag
Plats: Sundbyberg

I den här rekryteringsprocessen samarbetar GodEl med rekryteringsföretaget The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Linda, linda.g@thewofi.se. Vi ser fram emot din ansökan!
The Wofi AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 juli 2024 (34 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

GodEl är idag Sveriges åttonde största elbolag och i tillägg ett av de snabbast växande. Idag består GodEls personalstyrka av 1 VD och 4 chefer som tillsammans med VD bildar bolagets ledningsgrupp, och 35 engagerade medarbetare som alla har sin bas på GodEls kontor i centrala Sundbyberg.

Kundservice på GodEl består av 20 medarbetare fördelat i två team, kundservice och backoffice, som vardera leds av varsin teamleader. I teamet finns även en superuser och en serviceutvecklare. Arbetet utförs primärt från kontoret men möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka finns.