Hoppa till innehåll
TernTec AB logotyp

Ekonomiassistent / Säljadministratör på Ekerö

Publiceringsdatum
17 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
TernTec AB söker en allsidig och erfaren administratör till sitt kontor på Ekerö då bolaget går in i en spännande tillväxtfas!

Har du erfarenhet av arbete inom administration eller som ekonomiassistent och kan hålla "många bollar i luften"? Är du dessutom driven, noggrann och har en förmåga att hitta lösningar? Då kan rollen hos TernTec AB på Ekerö, Stockholm vara perfekt för dig! Efter drygt ett år sedan start har TernTec AB vuxit till nästa nivå och söker nu en mångsidig och erfaren administratör för att ta hand om företagets administrativa processer.

Detta är en fantastisk möjlighet att ta del av en spännande roll med gott om utrymme för personlig- och professionell utveckling!

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

I rollen som ekonomiassistent och säljadministratör på TernTec AB blir du en del av ett mindre företag med en familjär atmosfär. TernTec AB präglas av en prestigelös kultur och snabba beslutsvägar, och är en växande organisation som möter en ökad efterfrågan på sina produkter.

I denna roll har du ett brett ansvarsområde med flexibilitet att delvis arbeta hemifrån. Du kommer ha ett nära samarbeta med TernTec´s VD där du får en betydande roll och möjlighet att påverka. Här får du chansen att vara med i ett tidigt skede och bidra till företagets fortsatta tillväxt.

Dina arbetsuppgifter

Ingen dag kommer att vara den andra lik, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan sammanfattas enligt följande:
  • Löpande ekonomi.
  • Skicka in arbetsgivardeklarationer, momsredovisning och periodisk sammanställning till Skatteverket.
  • Ansvar för inköp och lagerhantering.
  • Bokning av frakter samt hantering av tull- och import.
  • Orderhantering, samt packa varor och skicka till kund.
  • Viss kundsupport i samarbete med säljare.
  • Säljstöd som att kontakta företag via mail eller telefon för att identifiera potentiella kunder och underlätta för säljarna genom att t.ex. skapa mail / ring-listor.
  • Uppdatering av marknadsmaterial, hantering av kundinformation i säljstödsprogrammet (Pipedrive).
Värt att veta

Detta är ett uppdrag på ett år med möjlighet till förlängning. Du kommer att rapportera till TernTec AB:s VD och har kontakt med ett fåtal säljare som bor lokalt i området där de arbetar (Finland, Norge och Sverige). Din arbetsplats kommer att vara VD:ns hemmakontor med en fin sjöutsikt beläget på en vacker adress på Ekerö. Gratis parkering finns samt möjligheten att delvis jobba hemifrån. TernTec AB:s VD, Morgan, utgår ifrån samma kontor men är ibland på resande fot. Under din första tid hos TernTec AB kommer du att få en gedigen introduktion och genomgång av alla arbetsuppgifter.

Våra förväntningar

För att trivas och vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har en avslutad gymnasieutbildning, besitter god administrativ förmåga och har tidigare erfarenhet av att arbeta med Fortnox ekonomisystem eller liknande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och uppskattar om du är kommunikativ, serviceinriktad, självgående och tar egna initiativ. Du är förmodligen en person med hög arbetskapacitet som trivs med att hantera olika arbetsuppgifter och tycker om att ha en varierad och prestigelös roll.

Eftersom TernTec AB har internationella kunder ser vi gärna att din engelska och svenska i såväl tal som skrift är affärsmässigt korrekt och flytande. Kunskaper i finska är meriterande men inget krav.

Intresserad?

Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
TernTec AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 maj 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/