Förvaltningsledare till Almi Invest!
Sista ansökningsdag
20 november 2024 (20 dagar kvar)
Publiceringsdatum
22 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Vi söker nu en förvaltningsledare med erfarenhet från den finansiella sektorn med fokus på riskkapital i tidiga faser. Är du en person med stor förståelse för ekonomisk terminologi och systemförvaltning? Då kan du vara den vi söker!
Information om uppdraget:
Almi AB söker nu en driven och erfaren förvaltningsledare som ska fokusera på IT-miljön för vår riskkapitalverksamhet genom Almi Invest. Almi Invest befinner sig i en mycket spännande fas där systemstöd är och kommer att vara en hjärtefråga för organisationen för att effektivisera arbetet. Vi söker nu en person med god förståelse för både ekonomisk terminologi och systemförvaltning som vill stötta en spännande verksamhet på en positiv förändringsresa.
Som förvaltningsledare för Almi Invest kommer du att spela en central roll i vår IT- och digitaliseringsresa. Tjänsten innefattar traditionell systemförvaltning och kravställning mot leverantörer med ansvar för att säkerställa att systemen optimalt stöttar Almi Invests processer. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter för att säkerställa att mål uppnås och att relevanta regler och riktlinjer efterföljs. Innehavaren av rollen kommer att vara anställd av Almi AB och ingå i ett team av förvaltningsledare, men fokusera på att stötta Almi Invest.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
* Systemstöd: Använda din expertis för att etablera och förbättra våra systemstöd i samverkan med dina kollegor i Almi ABs förvaltarorganisation och på Almi Invest.
* Användarstöd & utbildning: Koppla samman användare och IT-leverantörer, omvandla behov till lösningar och stärka användarnas kompetens.
* Regelefterlevnad & affärsflöden: Optimera ekonomiska flöden genom analys och förbättringar med fokus på regelefterlevnad och affärsvärde.
* Rapportering & compliance: Säkerställ korrekt och regelrätt rapportering, och stötta arbetet med att följa och sätta standarden för relevanta regelverk.
Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Almi med kontor i centrala Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete finns. Tjänsten är på heltid och löper tillsvidare med sex månaders provanställning. Vi avser att starta anställningen så snart vi hittat och fått tillgång till rätt person.
Detta söker vi:
* Universitets- eller högskoleutbildning inom data/systemvetenskap eller programmering.
* Minst 5-10 års erfarenhet av att hantera och underhålla IT-system
* Erfarenhet av både teknisk- och verksamhetsnära förvaltning.
* Erfarenhet av tydlig och verksamhetsnära kravställning, samt upphandling (gärna även LoU).
* Mycket god förståelse för affärsflöden, redovisning och ekonomisk terminologi. Erfarenhet av bank och/eller riskkapital är meriterande, och likaså AML och andra relevanta regelverk.
Vi söker dig med en förmåga att navigera och hantera förändringsbenägna miljöer med drivna kollegor och beställare, men som också kan arbeta självständigt och beslutsamt.. Vidare har du lätt för att, och en stark vilja att, förstå och sätta dig in i verksamhetens behov, systemstöd och processer. Rollen kräver goda ledarskapsegenskaper med förmåga att leda samt engagera alla berörda intressenter.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget StudentConsulting. Läs mer om hur du söker tjänsten här.
Ta chansen att söka denna tjänst och bli en del av Almis och Almi Invests framgångar, samtidigt som du bidrar till att bygga ett starkt team. Vi ser fram emot din ansökan!
Att arbeta på Almi
På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse - att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.
På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi!
En bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning.
Information om uppdraget:
Almi AB söker nu en driven och erfaren förvaltningsledare som ska fokusera på IT-miljön för vår riskkapitalverksamhet genom Almi Invest. Almi Invest befinner sig i en mycket spännande fas där systemstöd är och kommer att vara en hjärtefråga för organisationen för att effektivisera arbetet. Vi söker nu en person med god förståelse för både ekonomisk terminologi och systemförvaltning som vill stötta en spännande verksamhet på en positiv förändringsresa.
Som förvaltningsledare för Almi Invest kommer du att spela en central roll i vår IT- och digitaliseringsresa. Tjänsten innefattar traditionell systemförvaltning och kravställning mot leverantörer med ansvar för att säkerställa att systemen optimalt stöttar Almi Invests processer. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter för att säkerställa att mål uppnås och att relevanta regler och riktlinjer efterföljs. Innehavaren av rollen kommer att vara anställd av Almi AB och ingå i ett team av förvaltningsledare, men fokusera på att stötta Almi Invest.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
* Systemstöd: Använda din expertis för att etablera och förbättra våra systemstöd i samverkan med dina kollegor i Almi ABs förvaltarorganisation och på Almi Invest.
* Användarstöd & utbildning: Koppla samman användare och IT-leverantörer, omvandla behov till lösningar och stärka användarnas kompetens.
* Regelefterlevnad & affärsflöden: Optimera ekonomiska flöden genom analys och förbättringar med fokus på regelefterlevnad och affärsvärde.
* Rapportering & compliance: Säkerställ korrekt och regelrätt rapportering, och stötta arbetet med att följa och sätta standarden för relevanta regelverk.
Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Almi med kontor i centrala Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete finns. Tjänsten är på heltid och löper tillsvidare med sex månaders provanställning. Vi avser att starta anställningen så snart vi hittat och fått tillgång till rätt person.
Detta söker vi:
* Universitets- eller högskoleutbildning inom data/systemvetenskap eller programmering.
* Minst 5-10 års erfarenhet av att hantera och underhålla IT-system
* Erfarenhet av både teknisk- och verksamhetsnära förvaltning.
* Erfarenhet av tydlig och verksamhetsnära kravställning, samt upphandling (gärna även LoU).
* Mycket god förståelse för affärsflöden, redovisning och ekonomisk terminologi. Erfarenhet av bank och/eller riskkapital är meriterande, och likaså AML och andra relevanta regelverk.
Vi söker dig med en förmåga att navigera och hantera förändringsbenägna miljöer med drivna kollegor och beställare, men som också kan arbeta självständigt och beslutsamt.. Vidare har du lätt för att, och en stark vilja att, förstå och sätta dig in i verksamhetens behov, systemstöd och processer. Rollen kräver goda ledarskapsegenskaper med förmåga att leda samt engagera alla berörda intressenter.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget StudentConsulting. Läs mer om hur du söker tjänsten här.
Ta chansen att söka denna tjänst och bli en del av Almis och Almi Invests framgångar, samtidigt som du bidrar till att bygga ett starkt team. Vi ser fram emot din ansökan!
Att arbeta på Almi
På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse - att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.
På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi!
En bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning.