Hoppa till innehåll
Nespresso logotyp

Boutique Team Leader - Nespresso

Publiceringsdatum
05 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Boutique Team Leader - Nespresso

Ort: stockholm

Join Nestlé Nordic – We are looking for the Power of You

Har du tidigare erfarenhet ifrån service och ledarskap? Är du dessutom engagerad, kommunikativ och drivs av att leda och inspirera? Toppen, då kan du vara vår nya Boutique Team Leader för Nespresso I Stockholm!

Hur är det att jobba på nespresso?

På Nespresso placerar vi människor, kaffe och hållbarhet i centrum. Nespresso grundades 1986 med huvudkontor i Schweiz och har sedan starten vuxit till att bli en självständig global verksamhet inom Nestlé-koncernen. Med denna fasta uppbackning är vi nu ett ikoniskt internationellt varumärke som finns i över 60 länder runt om i världen.

Som Team Leader har du ansvar för den dagliga driften av butiken och samarbetar med de övriga Team Leaders i regionen samt Retail Area Manager. De främsta och viktigaste uppgifterna är att leda och inspirera teamet av medarbetare, främja försäljningen av produkter från Nespresso samt säkerställa att våra kunder får en unik kaffeupplevelse som ökar lojaliteten.

Arbetet innefattar även stor del tid i butiken i Stockholm, både för sälj och för feedback och coaching av personal. Du rapporterar till vår Retail Area Manager.

Din roll

I rollen så arbetar du med administration, framtagande och utvecklande av nya standarder, rutiner och processer i butiken samt uppföljning av ansvarsområden i butiken. Du kommer att bemöta kunder i butiken samt hantera mer komplicerade och utmanande kundsituationer där du säkerställa högsta kvalitet i kundbemötande hos personalen. Andra uppgifter som ingår i rollen är:
  • Ge feedback och coacha personalen utifrån prestation och för deras personliga utveckling
  • Vara delaktig i processen vid anställning av ny personal
  • Planera utbildning och dess genomförande för såväl ny som befintlig butikspersonal
  • Främja teamkänslan och arbeta för att stärka teamets sammanhållning
  • Arbeta med målsättningen och följa upp butikens prestation
  • Skapa relevanta aktiviteter som motiverar personalen till hög prestation
  • Ansvara för schemajusteringar och ordna täckning av lediga pass och vid sjukdom
  • Standardisera dagsupplägget i butiken för att effektivisera arbetet
  • Genomföra månadsarbete med bl.a. löne- och frånvarorapportering
  • Samverka med Retail Area Manager för att driva butikens utveckling framåt
  • Göra beställningar och ha en god känsla för optimering och effektivisering vid lagerhållning
  • Skapa god kontakt med andra avdelningar för att främja samarbete inom Nespresso
We are looking for the power of you

För att passa i rollen så tror vi att du har en mycket god kommunikationsförmåga i kombination med ett brinnande intresse och engagemang för varumärket Nespresso. Du har ett stort fokus på bemötande, kunderservice och kvalitet samt kan behålla ett lugn vid stressade och oväntade situationer. Vi tror även att du drivs av att leda och utveckla människor.

Din Erfarenhet

Vi tror att du har en relevant utbildning i kombination med minst ett par års erfarenhet av kundservice från service- eller detaljhandel. Du behöver ha goda ledaregenskaper och gärna relevant erfarenhet inom ledarskap. Vidare så är goda kunskaper i Power Point och Excel är meriterande. Du bör även kunna uttrycka dig flytande på både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Vill du veta mer om oss?

Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.

Urvalsprocess & Kontaktinformation

Välkommen med din ansökan senast den 25 Augusti. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online.
Nespresso logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 augusti 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren