Hoppa till innehåll
MTR logotyp

Kundservicevärd till MTR Tunnelbanan

Sista ansökningsdag
23 september 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
10 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Arbetsuppgifter
Rollen innebär att du hjälper till att ytterligare höja kundservicenivån och säkerställa en bra kundupplevelse under hela resan i Stockholms tunnelbana. Arbetsuppgifterna varierar beroende på station, men innebär i huvudsak att erbjuda en lugn och synlig närvaro samt en tillgänglig service för våra resenärer. Dessutom ingår det att svara på frågor och assistera vid biljettköp, bistå med service vid spärrarna, hjälpa resenärer med särskilda behov och i allmänhet vara med och skapa en tryggare tunnelbana.

Som Kundservicevärd har du som mål att genom närvaro skapa trygghet för våra resenärer samt att säkerställa att våra kundmiljöer är rena, trygga och uppdaterade med rätt information. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa att alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar.
  • Aktivt rondera och kontrollera våra kundmiljöer i syfte att detektera samt avhjälpa mindre avvikelser
  • Rapportera avvikelser via ärendehanteringssystem i smartphone
  • Ge kundservice till resenärer som behöver information eller hjälp
  • Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar och evenemang
  • Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar
  • Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna samt fylla på och leverera material
  • Bistå resenärer med information och hjälp för att underlätta deras resa
  • Assistera vid spärrar, biljettkassor, plattformar och aktivt delta i arbetet på de olika funktionerna
  • Delta i öppning och stängning samt avlösning vid raster
  • Assistera närmsta chef för att säkerställa kraven på säkerhet, skyltning och att utrustningens funktionalitet är enligt standard
  • Avvikelserapportera
Kvalifikationer
För att trivas i rollen som Kundservicevärd är du en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per arbetspass. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik.

Vidare har du:
  • Krav på godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska.
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer
  • God datorvana, då registrering sker via dator och smartphone
  • Stark kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift
  • God kommunikativ förmåga på engelska
Övrigt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta isabel.Paymandar@mtr.se Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2024-12-02

Anställningen inleds med en ca två veckors lång utbildning på heltid. Säkerställ gärna att du kan vara tillgänglig på heltid from 2/12- 24 innan du lämnar in din ansökan. Utbildningen är betald och kräver 100% närvaro, engagemang och godkända resultat.

Ansökan
Ansök senast: 2024-09-23

Referensnummer: C207902

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 5

Kontakt
Kontaktpersoner

Publicerad: 2024-09-06
MTR logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 september 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök.