Juristassistent på deltid till byrå i centrala Stockholm
Sista ansökningsdag
13 oktober 2024 (6 dagar kvar)
Publiceringsdatum
13 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Manda Kristensson
Telefon
Arbetsbeskrivning
I rollen som juristassistent kommer du att stötta en mindre grupp jurister med varierande, administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i flertal processer samtidigt vilket ställer höga krav på flexibilitet samt förmågan att prioritera. Detta är en bred roll där du får vara delaktig i många steg i spännande projekt och ge avlastande service till juristerna. Rollen innebär även en del kontaktytor internt såväl som externt.
Följande uppgifter är vanligt förekommande:
Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Word och Excel. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du är trygg och strukturerad i din yrkesroll, van att arbeta i högt tempo med eget driv för att leverera bästa tänkbara resultat. Du trivs med att arbeta affärsorienterat, och tillsammans med dina kollegor i teamet utveckla nya förbättrade rutiner och processer.
Ansökan
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Konsultuppdrag på deltid
Placering: Stockholm
Hantering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och vi ser fram emot att få dina handlingar så snart som möjligt. För ytterligare information är du välkommen att kontakta konsultchef Manda Kristensson manda.kristensson@jurek.se
Om Jurek
Jurek Recruitment and Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.
I rollen som juristassistent kommer du att stötta en mindre grupp jurister med varierande, administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i flertal processer samtidigt vilket ställer höga krav på flexibilitet samt förmågan att prioritera. Detta är en bred roll där du får vara delaktig i många steg i spännande projekt och ge avlastande service till juristerna. Rollen innebär även en del kontaktytor internt såväl som externt.
Följande uppgifter är vanligt förekommande:
- Affärsjuridisk administrativ support till juristverksamheten
- Dokumenthantering
- Korrespondens
- Fakturering
- Korrekturläsning
- Klient- och ärenderegistrering
- Kontakt med myndigheter och klienter
- Inköp till kontoret
Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Word och Excel. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du är trygg och strukturerad i din yrkesroll, van att arbeta i högt tempo med eget driv för att leverera bästa tänkbara resultat. Du trivs med att arbeta affärsorienterat, och tillsammans med dina kollegor i teamet utveckla nya förbättrade rutiner och processer.
Ansökan
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Konsultuppdrag på deltid
Placering: Stockholm
Hantering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och vi ser fram emot att få dina handlingar så snart som möjligt. För ytterligare information är du välkommen att kontakta konsultchef Manda Kristensson manda.kristensson@jurek.se
Om Jurek
Jurek Recruitment and Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.