Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Biladministratör / Fordonskoordinator till Coromatic

Sista ansökningsdag
20 december 2024 (53 dagar kvar)
Publiceringsdatum
21 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en skarp administratör på jakt efter nya möjligheter? Har du dessutom erfarenhet inom biladministration eller närliggande område? Hos Coromatic erbjuds du en bred roll i ett ledande bolag men det viktiga syftet att leverera verksamhetskritisk infrastruktur. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Coromatic. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

Coromatic är ett ledande företag inom reservkraft och datacenter. Coromatic har cirka 600 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, så kallade Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet för kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk, datakommunikation samt säkerhet.

Arbetsuppgifter

I rollen som biladministratör hos Coromatic är du en del av deras ekonomifunktion och ansvarar för att hantera administration gällande deras vagnpark på ca 260 bilar. Det är en bred roll där du utgör en nyckelperson i hantering av företagets fordonsadministration och dess tillhörande processer. Du arbetar administrativt, såväl som mot interna och externa kontaktytor, för att säkerställa att arbetet flyter på smidigt.

Du ansvarar för:

* Administration och förändringar i vagnpark: Du kommer att hantera uppdateringar i leasingavtal och interna system för att säkerställa att fordonsflottan är korrekt registrerad och uppdaterad.
* Betalappar: Hantera administrationen av betalningssystem och appar kopplade till företagets fordon.
* Översikt och rotation av bilar: Ha en översikt över hela vagnparken och se till att bilar roteras till rätt platser och behov i organisationen.
* Förmånsvärden och ansökningar till Skatteverket: Säkerställa att alla förmånsvärden är korrekta och ansöka om reduceringar där det behövs.
* Hållbarhetsrapportering (ESG): Stödja årlig ESG-rapportering till företagets ägare för att säkerställa att de uppfyller hållbarhetskraven.
* GPS-enheter: Ha koll på och administrera GPS-puckar och säkerställa att alla fordon har fungerande enheter.
* Leverantörsfakturor och förare: Hantera inkommande fakturor och förfrågningar via mail från förare och externa leverantörer.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Dokumenterad administrativ erfarenhet. Tidigare erfarenhet av bildadministration eller inom närliggande område är starkt meriterande.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
* God system- och datorvana.
* B-körkort

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, du är duktig på att planera din dag med en förmåga att prioritera rätt saker för att hålla tidsramar och deadlines. Du tar ägandeskap i ditt arbete och kan självständigt driva dina ansvarområden framåt, och när ett problem dyker upp agerar du och försöker komma fram till en effektiv lösning så fort som möjligt. Ditt arbetssätt präglas av kvalitet, och du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Som person är du kommunikativ och framåtlutad, med en fallenhet för att skapa välfungerande samarbeten. Slutligen är du flexibel, tar initiativ och trivs med att rycka in där det behövs.

Övrig information

Start: Mitten av november
Plats: Bromma, möjlighet till hemarbete 2 dagar/vecka
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 december 2024 (53 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.