Kommunikatör till FVO
Sista ansökningsdag
02 december 2024 (9 dagar kvar)
Publiceringsdatum
03 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Vill du göra skillnad genom kommunikation? Föreningen FVO söker nu en passionerad och driven kommunikatör som vill vara med och göra skillnad för människor i utsatta livssituationer.
Rollen som kommunikatör
Grundtesen är hjälp till självhjälp och bidraget ska vara ett komplement till det bistånd som styrs av rättigheter i samhällets socialförsäkringssystem. Som Kommunikatör hos FVO får du en nyckelroll i att sprida det viktiga budskapet till rätt målgrupper genom rätt kanaler. Ansvar kommer att ligga på extern kommunikation. Arbetet är omväxlande med både strategiska och operativa inslag, där din förmåga att hantera flera projekt samtidigt är viktig.
Du ansvarar för FVO:s övergripande kommunikationsstrategi och årliga kommunikationsplan. Arbetet inkluderar att uppdatera och utveckla digitala kanaler så som hemsida och sociala medier. Det ingår också att planera och kommunicera uppskattade Upplevelsepaket, samt delta i PR-arbete och omvärldsbevakning.
En central del av arbetet är fokus på FVO:s behov och löpande kommunikation till målgrupper samt riktade insatser vid behov samt producera innehåll för olika kanaler och målgrupper. Ansvar för årsredovisningen, andra viktiga kommunikationsinsatser och FVO:s grafiska profil ingår också.
Vi söker dig som har:
Som person är du strukturerad, självgående och van vid att ta ansvar för hela kommunikationsprocessen. Förmåga att navigera i olika digitala system och kanaler är viktig, liksom kunskap i att anpassa budskap efter olika målgrupper. Kreativitet och strategiskt tänkande hjälper dig att hitta nya vägar för att nå ut med FVO:s budskap.
Om FVO
Föreningen FVO är en ideell organisation som arbetar för att stödja människor i utsatta livssituationer. Genom nära samarbeten med stiftelser och andra organisationer hjälper FVO individer och familjer att få ekonomisk hjälp och stöd. Grundtesen är hjälp till självhjälp och bidraget ska vara ett komplement till det bistånd som styrs av rättigheter i samhällets socialförsäkringssystem.
Läs mer om föreningen:
Hej, välkommen till oss - Föreningen FVO (foreningenfvo.se)
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid, alternativt 80% med 6 månaders provanställning. Du kommer att vara placerad på kontoret på Riddarholmen, Stockholm. Hybridarbete tillämpas.
Sök jobbet genom "skicka ansökan" knappen och bifoga ditt CV. Vi vill inte att du skickar något personligt brev när du söker jobb via oss på Hammer & Hanborg.
Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail.
Har du frågor om rollen eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Erik Värendh, erik.varendh@hammerhanborg.com
För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.
Hammer & Hanborg by Jurek är medlemmar i Diversity Charter Sweden som verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.
Rollen som kommunikatör
Grundtesen är hjälp till självhjälp och bidraget ska vara ett komplement till det bistånd som styrs av rättigheter i samhällets socialförsäkringssystem. Som Kommunikatör hos FVO får du en nyckelroll i att sprida det viktiga budskapet till rätt målgrupper genom rätt kanaler. Ansvar kommer att ligga på extern kommunikation. Arbetet är omväxlande med både strategiska och operativa inslag, där din förmåga att hantera flera projekt samtidigt är viktig.
Du ansvarar för FVO:s övergripande kommunikationsstrategi och årliga kommunikationsplan. Arbetet inkluderar att uppdatera och utveckla digitala kanaler så som hemsida och sociala medier. Det ingår också att planera och kommunicera uppskattade Upplevelsepaket, samt delta i PR-arbete och omvärldsbevakning.
En central del av arbetet är fokus på FVO:s behov och löpande kommunikation till målgrupper samt riktade insatser vid behov samt producera innehåll för olika kanaler och målgrupper. Ansvar för årsredovisningen, andra viktiga kommunikationsinsatser och FVO:s grafiska profil ingår också.
Vi söker dig som har:
- Flera års erfarenhet av kommunikationsarbete
- Vana vid att självständigt driva projekt
- Erfarenhet av varumärkesfrågor och inköp av kommunikationstjänster
- Stark förmåga att skriva tydligt, enkelt och engagerande för olika målgrupper
- God kännedom om digitala system som Microsoft 365 och Wordpress
- Ett starkt engagemang för sociala frågor
- Kunskap i Adobe Suite och erfarenhet av PR-arbete är meriterande.
Som person är du strukturerad, självgående och van vid att ta ansvar för hela kommunikationsprocessen. Förmåga att navigera i olika digitala system och kanaler är viktig, liksom kunskap i att anpassa budskap efter olika målgrupper. Kreativitet och strategiskt tänkande hjälper dig att hitta nya vägar för att nå ut med FVO:s budskap.
Om FVO
Föreningen FVO är en ideell organisation som arbetar för att stödja människor i utsatta livssituationer. Genom nära samarbeten med stiftelser och andra organisationer hjälper FVO individer och familjer att få ekonomisk hjälp och stöd. Grundtesen är hjälp till självhjälp och bidraget ska vara ett komplement till det bistånd som styrs av rättigheter i samhällets socialförsäkringssystem.
Läs mer om föreningen:
Hej, välkommen till oss - Föreningen FVO (foreningenfvo.se)
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid, alternativt 80% med 6 månaders provanställning. Du kommer att vara placerad på kontoret på Riddarholmen, Stockholm. Hybridarbete tillämpas.
Sök jobbet genom "skicka ansökan" knappen och bifoga ditt CV. Vi vill inte att du skickar något personligt brev när du söker jobb via oss på Hammer & Hanborg.
Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail.
Har du frågor om rollen eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Erik Värendh, erik.varendh@hammerhanborg.com
För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.
Hammer & Hanborg by Jurek är medlemmar i Diversity Charter Sweden som verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.