Hoppa till innehåll
Gire SE logotyp

Operations Manager, Gire Mobility Sweden

Sista ansökningsdag
28 december 2024 (52 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Startdatum och anställningsform: Så snart som möjligt, Heltid 100%

Arbetsplats: Stockholm

Sista ansökningsdag: 15 nov 2024, intervjuer sker löpande

Är du en relationsbyggare som trivs i kontakt med nya människor?

Motiveras du av att leda team, stärka kundrelationer och driva utveckling? Då kan det vara dig vi letar efter!

Om Gire
Gire är ett teknikdrivet företag som bidrar till innovation inom bilbranschen. Gire hjälper andra företag att hämta och leverera sina bilar. Bilarna körs från A till B av skickliga förare inom en avtalad tidsram. Bilarna är fullt försäkrade under transporten, och som förare och kund får man alltid ett fast pris per tur. Bokning, logistik och hantering av alla våra kunduppdrag sköts och driftas via vår egenutvecklade plattform, som är smart, innovativ och enkel att använda, och som vi kontinuerligt vidareutvecklas av vårt interna tech-team.

Gire grundades i Oslo 2019 och har sedan dess har Gire utfört över 120 000 transporter i Norge, Sverige, Danmark och nu senast har vi även verksamhet i Nederländerna.

Jobbet:
Din dag tillbringas tillsammans med resten av det svenska teamet på vårt kontor, på Östermalmsgatan, i Stockholm. Som Operations Manager kommer du att ansvara för ledarskapet över två medarbetare i rollen som Operations Coordinator och för att vår dagliga verksamhet fungerar smidigt samt kontinuerligt utvecklas och förbättras. Större delen av din tid används för att följa upp kunder och assistera förare som är ute på uppdrag. Gire-plattformen gör mycket av jobbet, men det behövs viss kontroll och översikt för att leverera en tjänst som våra kunder inte kan klara sig utan. Du har tillsammans med resten av teamet ansvaret för att alla uppdrag accepteras av en skicklig förare och säkerställer att varje tur genomförs enligt avtal så att kundupplevelsen möter eller överträffar förväntningarna. Därför är det bland annat ditt ansvar att bygga upp en god relation till våra förare samt dela information med försäljningsteamet, kunder och tech så att vi tillsammans kan vidareutveckla tjänsten.

Vi söker:
En engagerad Operations Manager som brinner för service och älskar att ha med människor att göra. Vi tror att du tycker om när det händer något oväntat och motiveras av att hitta den bästa möjliga lösningen samtidigt som du säkerställer att problemen inte återkommer. Det är viktigt att du:
  • Ser dig själv som en problemlösare som fokuserar på lösningar, inte problem
  • Gillar att knyta band och underhålla relationer till både kunder och förare
  • Har erfarenhet av, eller är personligheten som gillar, att leda och motivera team
  • Ta initiativ och trivs med att vara en del av ett dynamiskt team där det går fort framåt
  • Har erfarenhet av liknande roll med mycket kundkontakt och kan använda dina erfarenheter för att kontinuerligt utveckla nuläget
  • Har en relevant kandidatexamen eller minst 3 års motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Har B-körkort
Vad erbjuder vi:

Vi erbjuder en sund och välkomnande arbetskultur med högt tempo samtidigt som vi har kul på jobbet. Du kommer att vara nära beslutsprocessen och ha möjlighet att påverka vägen framåt för Gire. Vi samarbetar tätt i Sverige men även med våra Gire-team i grannländerna, som du kommer att bli en del av och din omgivning står redo att stötta dig för att lyckas i din nya roll.

Vi erbjuder pension samt rese- och sjukvårdsförsäkring. Lön och optioner efter kvalifikationer. Du kommer att rapportera till VD i Sverige.

Frågor om tjänsten?
Kontakta VD, Elias Graffman på elias@giremobility.com

Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan redan idag om du är intresserad!
Gire SE logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 december 2024 (52 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Gire launched operations in Oslo, Norway in September 2019 with only one customer, a handful of drivers and a super simple spreadsheet solution - all set up to solve a real and tangible problem; how to transport a car from A to B without having to drive it yourself. Now, 5 + years later and with over 100 000 cars moved, we are still working on solving the exact same basic problem. The scale and complexity of what we do has changed dramatically, but through systematic work and having a user/customers-first mentality, we are able to do it with the same amount of man-hours. Did somebody say "scalable" - yes, it must be so to facilitate operations in 3 different markets, serving over 300 different customers and cooperating with over 350 drivers.