Ekonomiassistent på 50% till NP Gruppen
Är du en noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent med erfarenhet av löpande bokföring och reskontra? Vill du arbeta på ett innovativt och prestigelöst bolag i tillväxtfas? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vi söker nu en ekonomiassistent på 50% till NP Gruppen. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDetta är ett långsiktigt konsultuppdrag på 50% där du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund.
Om företagetNP Gruppen är specialister på tak. Ända sedan 60-talet har de levererat tjänster inom tak- och fasadentreprenad. Med lång samlad erfarenhet är de specialister inom tätskikt, takmålning, snöröjning av tak, tillsyn och besiktning av tak och servicetjänster. De har också kompetens inom energieffektiva solenergilösningar som en del i Soltechkoncernen. Med hög kvalitet erbjuder man solcellslösningar inom tak- och fasadentreprenad för privatkunder, bostadsrättsföreningar, förvaltare, fastighetsbolag och företag i Stockholm, Mälardalen och andra delar i Sverige.
ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du med ett brett spektrum av ekonomirelaterade uppgifter och har ett övergripande ansvar för både kund- och leverantörsreskontra. Du tar emot och registrerar leverantörsfakturor samt skickar dem för attestering till ansvariga personer inom organisationen. Du ansvarar även för faktureringen, vilket innebär att säkerställa att alla fakturor till kunder skickas korrekt och i tid. Utöver detta arbetar du med löpande bokföring och följer upp betalningar för att säkerställa att de ekonomiska flödena är korrekta och balanserade. I din roll använder du ekonomisystemet Fortnox för bokföring, Hogia för löneadministration och projektsystemet Next för att hantera olika projekt. Då det är en koncern med flertalet bolag kommer arbetet att innebära både interna och externa kontakter.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper* Du har erfarenhet av löpande bokföring och kund- eller leverantörsreskontra
* Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet
* God dator- och systemvana, samt kunskap i Officepaketet
* Obehindrad svenska i tal och skrift
Din kommunikativa förmåga är god, och du har lätt för att samarbeta med kollegor på olika avdelningar. Eftersom arbetet är både varierat och detaljerat, har du inga problem med att agera flexibelt, är lyhörd för vad som krävs samt arbetar strukturerat och noggrant. Därtill tar du ansvar för dina uppgifter, genomför dem noggrant och säkerställer att de blir slutförda i tid. Om du stöter på problem, tar du itu med det direkt och tvekar inte att be om hjälp när det behövs. Slutligen är du en initiativtagande och nyfiken person som har enkelt för att lära dig nya saker.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Bandhagen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!