Säljare
Säljare till Stockholm
Är du vår nästa säljare i Stockholm?
Vi söker efter en entusiastisk säljare som vill bli en del av vårt team i Stockholm som består av ett säljteam på 5 personer och vi är totalt 50 medarbetare på kontoret. Om du älskar gott kaffe och dessutom är en B2B-säljare, kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att få bearbeta främst nya och även befintliga kunder.
Som säljare hos oss ansvarar du för din del av den lokala säljbudgeten. Ditt huvudfokus som säljare är att sälja högkvalitativa kaffelösningar med tillhörande produkter och service. Du jobbar uppsökande med stort eget ansvar för planeringen av din arbetsdag för att uppnå hög effektivitet. Du bokar och genomför dina egna kundbesök och håller demonstrationer i vårt Showroom. Vi sätter stort värde på smak, service och hållbarhet.
För oss handlar en framgångsrik affär om att erbjuda kunderna det absolut bästa - inte bara när det gäller produkterna i sig, utan också den övergripande upplevelsen. Distriktet är Stockholms län och det ingår ca 4 övernattningar/år i samband med utbildningar och konferenser.
Din profil
För att passa i rollen som säljare bör du ha erfarenhet av B2B-försäljning, exempelvis som utesäljare, Account Manager eller liknande erfarenhet. Din sociala kompetens och initiativförmåga är dina starkaste verktyg som säljare när det gäller att skapa varaktiga affärsrelationer. Ditt mål är inte bara att göra affärer - det är att bygga hållbara partnerskap som varar över tid. Du är en lagspelare som trivs i samarbetet med kollegor och tillsammans skapar ni den förväntade kundupplevelsen. Självklart är din passion för smaker och smakupplevelser central.
Vi söker dig med B-körkort och erfarenhet av säljarbete i modern systemmiljö.
Några ord från Mathias som arbetat som säljare och nu tar nästa steg inom bolaget som Servicechef.
"Min vardag består av att vara ansiktet utåt till våra kära kunder. Att vårda relationer, bygga nya relationer och träffa människor i allmänhet är det absolut bästa med jobbet, att sälja en lösning är det enkla, men att hålla en kommunikation och kundvård genom hela säljperioden är jobbet. Det handlar inte bara om att sälja produkter, vi säljer in vår funktion med en upplevelse till kunden. Man bokar själv sina möten och besök, vilket ger stor frihet i vardagen. Att hela tiden ha många bollar i luften är A & O för mig som säljare.
Jag började min karriär som tekniker och efter tio år var det ett naturligt steg för mig att kliva över till sälj. Min tid som säljare har varit både utvecklande och givande, tack vare fantastiska kollegor och chefer. Att jag nu väljer att ta jobbet som regional servicechef känns otroligt spännande och utvecklande."
Vad vi erbjuder
- Marknadsmässiga villkor enligt gällande kollektivavtal, kryddat med till exempel friskvårdsbidrag
- En konkurrenskraftig fast lön + provision och förmånsbil
- Utbildning i exempelvis smak
- Hybrid- och förtroendetid. Hos oss har du flexibiliteten att anpassa din arbetsdag efter dina behov och prioriteringar
- Sveriges godaste kaffe utlovas dagligen!
Anställningen är en tillsvidaretjänst.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Frida Sandström, 031-7045175 och Dan Andersson, 031-7045171.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vilka är Beans in Cup?
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 250 medarbetare från Kiruna i Norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil - att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet.