Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Servicesamordnare till Sorma!

Sista ansökningsdag
05 januari 2025 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
03 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du tekniskt intresserad, lösningsorienterad och redo att ta ansvar i en ledarroll? Hos Sorma, en ledande leverantör av städmaskiner med starkt fokus på miljö och hållbarhet, blir du som Servicesamordnare en nyckelspelare i att säkerställa smidig drift. Du kommer fördela jobb till tekniker, hantera reservdelar och planera utbildningar - allt för att säkerställa bästa service. Om du vill arbeta med marknadsledande teknik och göra skillnad, är detta rollen för dig! Sök idag - Urval sker löpande!



Om tjänsten

I din roll som Servicesamordnare hos Sorma kommer du att tillhöra ett team med 6 tekniker som är utspridda i Stockholm, Norrköping och Norberg. Din placering kommer att vara i Solna. Du kommer att ansvara för att koordinera och optimera serviceleveranser genom teknisk samordning, administration och kundsupport. Du kommer att sitta med serviceplanering och övervaka att servicar utförs inom de tidsramar som är uppsatta och följa upp att dom gjorts och är korrekta innan vidare behandling. Du kommer att ha den primära kundkontakten och svara på telefonsamtal och e-post från kunder rörande service- och garantiärenden för att säkerställa att ärendena hanteras professionellt och effektivt. Du ansvarar även för kontrollen av serviceordrar för att säkerställa att de är korrekta innan fakturering till kund. Rollen kräver både teknisk kompetens och utmärkta kommunikationsfärdigheter för att säkerställa hög kundnöjdhet och effektiv service.



Arbetsuppgifter

Övriga arbetsuppgifter som kommer att ingå:

  • Reservdelslogistik: Hantera reservdelsbeställningar samt påfyllnad av reservdelar i serviceteknikernas bilar för att säkerställa att teknikerna har de nödvändiga delarna för sitt arbete.
  • Felanmälan: Registrera felanmälningar i arbetsboken som inkommer via e-post och telefon. Du säkerställer att alla felanmälningar dokumenteras och följs upp på ett strukturerat sätt.
  • Arbetsfördelning: Ansvara för att akutjobb i arbetsboken utförs i tid och ha mandat att fördela ut jobben till teknikerna. Du ser till att rätt tekniker är tilldelad rätt jobb baserat på prioritet och kompetens.
  • Utbildningsansvar: Planera och strukturera internutbildningar för tekniker. Du fungerar som utbildningsansvarig och säkerställer att teknikerna har rätt kompetens och är uppdaterade med den senaste kunskapen. Du är även stöd till säljarna i bolaget.
  • Garantiärenden: Hantera garantiärenden och säkerställa att dessa behandlas i enlighet med gällande riktlinjer och avtal.


Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet som tekniker eller servicetekniker där du har arbetat med att besöka olika kunder för att utföra service och support direkt på plats så du har en god förståelse för att möta kundens behov i deras miljö.
  • Har tidigare erfarenhet från liknande administrativa roller och/eller kundtjänst.
  • Har goda kunskaper i kundservice och teknisk support.
  • Har starka kommunikativa färdigheter på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att arbeta med serviceorderhanteringssystemet Pyramid och andra relevanta IT-verktyg.

För att lyckas i rollen ser Sorma att du har följande personliga egenskaper: Du är lösningsorienterad med ett starkt fokus på kundnöjdhet och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du är noggrann och trivs i en roll där du får ta ansvar och ta initiativ. Din problemlösningsförmåga är stark, och du hanterar utmaningar proaktivt och strukturerat. Med en hög grad av ansvarskänsla säkerställer du att arbetsuppgifter fullföljs med hög kvalitet, samtidigt som du har ett kundorienterat förhållningssätt och strävar efter att leverera service på en hög nivå. Du har ett starkt engagemang för att ständigt förbättra både ditt team och organisationens processer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 januari 2025 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se