Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Redovisningsassistent till Vattenfall

Publiceringsdatum
16 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker en redovisningsassistent till det stora energibolaget Vattenfall som sitter i Arenastaden, Solna. Du kommer tillhöra Accounts Payable som ingår i Vattenfalls Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för Vattenfall. Sök tjänsten redan idag, vi selekterar löpande!



Om tjänsten

Accounts Payable ingår i Vattenfalls Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för Vattenfall.
Huvuddelen av uppgifterna har outsourcat till extern part. En del av uppgifterna ligger kvar hos Vattenfall och till dessa behöver vi nu en resurs.

Arbetsuppgifter:

  • Aktivt arbeta med att onboarda kunder och leverantörer till vår e-faktura lösning samt arbeta med förbättringar i processen
  • Bidra till goda relationer med och god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder
  • Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer


Kvalifikationer
  • Minst en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom automation och /eller administration
  • Erfarenhet inom ekonomiverksamhet & servicehantering
  • Du är bra på både talad och skriftlig engelska och svenska
  • Ett krav är att du har varit bosatt i Sverige minst 5 år eftersom det kan komma att krävas att du genomgår drogtest och säkerhetsklassning för tjänsten
    Det är ett stort plus om du är tekniskt intresserad då vi behöver en i teamet som jobbar specifikt med e-invoice lösningar/problem.

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser
  • Erfarenhet från arbete i SAP-miljö
  • E-Invoice erfarenhet
  • God förståelse för ekonomiprocesser i SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsvilja.
  • Proaktiv, lösningsinriktad och har förmåga att skapa trovärdighet och engagemang
  • Förmåga att arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 juni 2024 (46 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se