Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Office and Research Coordinators till Amrop!

Sista ansökningsdag
16 december 2024 (45 dagar kvar)
Publiceringsdatum
17 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du precis i början av din karriär och söker efter meriterande arbetslivserfarenhet inom administration och rekrytering? Har du även ett öga för detaljer och trivs med att vara företagets första intryck? Till Amrop söker vi två Office och Research Coordinators som vill varva arbete i reception och HR-administrativa uppgifter. Låter det här som något för dig? Sök nu!



Om tjänsten

På Blasieholmsgatan i centrala Stockholm välkomnas du till Amrops huvudkontor i Stockholm. Hos dem blir du en del av en ambitiös och familjär grupp som värdesätter affärsmässighet och professionalism, såväl som att bygga starka kund- och kandidatrelationer.

Till årsskiftet söker de två nya medarbetare som kommer att arbeta med en kombination av att välkomna besökare och säkerställa en smidig kontorsdrift. Samtidigt kommer du löpande att stötta partners och researchteamen med administrativa uppgifter, såsom att förbereda underlag för kandidatpresentationer och pitchmaterial. Rollen innebär ett högt arbetstempo i en dynamisk och spännande miljö. För att trivas hos i rollen bör du vara driven, serviceinriktad och duktig på att organisera ditt arbete för att hålla deadlines. Du är också prestigelös och ser det som en självklarhet att hjälpa till där det behövs.

Du erbjuds

  • Möjlighet att erhålla meriterande erfarenhet inom administration och HR-arbete
  • Att få en unik inblick inom Executive Search och Svenskt Näringsliv
  • En social roll med goda möjligheter att skapa professionella kontakter och utöka ditt kontaktnät
  • Generösa anställningsförmåner inklusive friskvårdsbidrag


Arbetsuppgifter
  • Bemanna reception och säkerhetsställa ett professionellt och vänligt bemötande av Amrops kunder, kandidater och besökare
  • Hantera och administrera inkomna ärenden över mail, telefon och post
  • Kunna prestigelöst stötta upp där det behövs och vid behov hjälpa till med kvittohantering och IT-ärenden
  • Ge stöd åt researchteam och partners i Stockholm och Göteborg i inledande stegen av rekryteringsprocessen. Exempelvis förbereda digitalt presentationsmaterial och underlag för kandidatrapporter, alternativt vara delaktig i att ta fram short- och longlists i selekteringsfasen
  • Ta ansvar för att säkerställa att kundunderlag är korrekt, professionellt utformat och anpassat efter kundens behov och förväntningar


Kvalifikationer
  • Har en avslutad gymnasieexamen från ett högskoleförberedande program
  • Kan visa på tidigare erfarenhet från att jobba med service och/eller administration från en liknande roll som receptionist eller motsvarande
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Goda systemkunskaper inom Office 365-paketet och tidigare erfarenhet av PowerPoint.
  • Det kommer vara meriterande om du även har tidigare erfarenhet och/eller intresse för att lära dig mer om HR, rekrytering och Svenskt Näringsliv.

I den här rekryteringen kommer vi lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du tar stort eget ansvar för ditt arbete och arbetar systematiskt och noggrant med en hög nivå av professionalism. Du har god känsla för service och kan enkelt anpassa dig till olika sociala situationer och interna samarbeten. I rollen värdesätter vi även din kommunikativa förmåga och din vilja att arbeta effektivt och målmedvetet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Självgående

Som en del av rekryteringsprocessen kommer slutkandidater att genomgå en obligatorisk bakgrundskontroll inför beslut om anställning. Vi önskar även se giltigt avgångsbetyg från gymnasiet i syfte att verifiera utbildningsbakgrund - vänligen bifoga en kopia av dina gymnasiebetyg i samband med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvarig rekryterare: Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 december 2024 (45 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se