Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Kundservicemedarbetare på heltid till Mercury Marine!

Sista ansökningsdag
03 november 2024 (56 dagar kvar)
Publiceringsdatum
05 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Nu söker Brunswick Marine in Sweden dig, som brinner för service och båtliv, till deras kundserviceteam hos Mercury! Tjänsten är fokuserad på Mercurys båtmotorer samt reservdelar & tillbehör. Läs mer nedan och välkommen in med din ansökan!



Om tjänsten

Academic Work söker för Brunswick Marine in Swedens räkning en kundservicemedarbetare på heltid. Uppdraget är med start 1 november och sträcker sig långsiktigt t.om 31 december 2025. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Brunswick Marine.

Brunswick Marine in Sweden är ett helägt dotterbolag till Brunswick Corporation, världens största tillverkare av marina framdrivningsprodukter med fler än 60 branschledande varumärken i sin portfölj och över 17 000 anställda världen över . I Sverige är vi den största leverantören av motorer och båtar för fritidsbruk. Vi säljer produkter av kända varumärken som tex Mercury, Mercruiser, samt Quicksilver reservdelar- & tillbehör.

Du erbjuds

  • Möjlighet att arbeta i en rolig bransch med spännande och marknadsledande produkter
  • Kontor i fina lokaler i Frösundavik norr om Stockholm med tillgång till gym och restaurang i huset


Arbetsuppgifter

Mercury Marine i Sverige söker nu en ny medarbetare till Customer Service-avdelningen, där du kommer att vara en del av det svenska teamet som består av totalt 15 personer. Din avdelning består av två personer som arbetar tätt tillsammans med övriga avdelningar så som sälj, service, marknad- och ekonomi. Inledningsvis kommer du att få en introduktion och utbildning i systemen för att på bästa sätt komma in i din nya roll.

  • Ordermottagning och orderregistrering från våra återförsäljare runt om i Sverige
  • Agera stöd till återförsäljare och säljare
  • Koordinera leveranser med sälj-, logistik- och produktionsavdelningar i Sverige och Europa
  • Fakturering- och returhantering
  • Uppdateringar av hemsida, vara behjälplig vid båtmässor och events
  • Tjänsten innefattar många interna och externa kontakter


Kvalifikationer
  • Har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då det används i det vardagliga arbetet
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet från en administrativ och/eller serviceinriktad roll

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet av kundservice
  • Är tekniskt kunnig och har erfarenhet av affärssystem sedan tidigare
  • Har ett motor- eller båtintresse och därmed en förståelse för företagets produkter

Vi ser gärna att du är en person som vill växa in i rollen som kundsupport. Som person är du en glad och positiv problemlösare som motiveras av utmaningar. Vi håller ett högt tempo emellanåt beroende på säsong. Stor vikt kommer att läggas vid din sociala kompetens där vi söker en ”teamplayer”. Som person är du serviceinriktad, hjälpsam och brinner för att ge högkvalitativ service. Vidare har du en god struktur i ditt arbete och du är bra på att samarbeta med andra. Du har en positiv inställning och du har ett intresse för att lära dig mer inom detta område.

Övrig information
  • Start: 1 november
  • Uppdrag: Långsiktigt fram t.om 31 december 2025
  • Omfattning: Heltid, 37.5 h/v. Arbetstiderna är 08:00-16:30, måndag - fredag.
  • Placering: Frösundavik, Solna
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 november 2024 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se