Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Ekonomiadministratör sökes till Trafikförvaltningen!

Publiceringsdatum
29 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du på jakt efter nästa utmaning och vill fortsätta utvecklas inom rollen som ekonomiadministratör? Har du dessutom förmågan att skapa goda kontakter både internt och externt och vill samordna ekonomihantering för externa projekt? Då kan detta vara något för dig! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.



Om tjänsten

Region Stockholm har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I Trafikförvaltningens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik.

Nu söker Trafikförvaltningen förstärkning. De söker en ekonomiadminsitartör som vill ansluta sig till dem och vara en viktig och avgörande funktion för verksamheten. Sektion "Projekt till Förvaltning" arbetar i gränssnitten mellan projekt och förvaltning där de ansvarar för planering, ledning och styrning för överlämnande och mottagning av tillgångar och dess information mellan projekt och förvaltning. Ett av dessa gränssnittsområden är "Externa Projekt" som gör intrång på TF:s spårbundna anläggning. Som ekonomiadministratör kommer du huvudsakligen att jobba inom detta gränssnittsområde med ekonomihantering och administration.

I rollen kommer du skapa goda kontakter både intern och extern samt samordna dessa inom ekonomihantering för externa projekt. En stor del av ditt arbete innefattar ekonomisk uppföljning och fakturahantering. Du kommer också att jobba med andra administrativa delar såsom att lägga upp nya projekt samt avsluta gamla, besvara frågor från kunder och entreprenörer gällande fakturaunderlag, sköta verksamhetsbrevlådan och se till att inkomna frågor besvaras löpande. I din roll som ekonomiadministratör har du många kontakter med kommuner och privata bolag likväl som interna kontakter.

Uppdraget pågår 5e aug 2024 - 4e aug 2025 med eventuell chans till förlängning. Visst låter det intressant!

Du erbjuds

  • Vara en del av en kultur som präglas av värdeorden; öppenhet, kompetens, kunskap, pålitlighet och samverkan.
  • Utvecklas dels yrkesmässigt dels personligt
  • En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras.



Arbetsuppgifter
  • Skapa goda kontakter både intern och extern och samordna dessa inom ekonomihantering för externa projekt
  • Ekonomisk uppföljning och fakturahantering
  • Administrativa uppgifter såsom att lägga upp nya projekt samt avsluta gamla, besvara frågor från kunder och entreprenörer gällande fakturaunderlag, sköta verksamhetsbrevlådan och se till att inkomna frågor besvaras löpande
  • Kontakter med kommuner och privata bolag likväl som interna kontakter


Kvalifikationer
  • Minst 4 års erfarenhet av fakturahantering i affärs- och ekonomisystem.
  • Minst 2 års erfarenhet av hantering av kundrelationer gällande faktura och andra ekonomiärenden.
  • Minst 4 års erfarenhet av användning av verktyget MS Excel för ekonomihantering. Detta måste framgå tydligt i CV (när och var).
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då dessa språk används dagligen på arbetsplatsen.

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av affärs- och ekonomisystemet Unit 4 Business World/Agresso.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi ser att du är initiativtagande och drivande; du driver dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du har en god kommunikativ förmåga och förstår vikten i att skapa goda relationer. Därtill är du lyhörd och prestigelös och en sann lagspelare.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 juli 2024 (38 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se