Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Business Coordinator sökes till ZEISS!

Publiceringsdatum
16 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av en spännande och dynamisk organisation? Vi söker nu en skicklig kollega att stärka ZEISS-teamet i Stockholm omgående. Sök tjänsten idag då vi tillämpar löpande urval!



Om tjänsten

ZEISS är en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 175 år. Med 44 000 anställda utvecklar och distribuerar ZEISS optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Den breda produktportföljen säkerställer att ZEISS anställda alltid står inför nya, inspirerade utmaningar. Koncernen har sitt huvudkontor i Oberkochen i södra Tyskland. ZEISS Nordics, som omfattas av Danmark, Finland, Norge och Sverige, har ca 185 anställda som sköter försäljning, marknadsföring, service och support av företagets produkter.

I rollen som Business Coordinator inom service för akademiska mikroskop kommer du att ingå i ett team på 6 personer och dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av koordinerande och administrativa uppgifter. Vi söker dig som trivs med att ha daglig kontakt med både kunder och kollegor för att säkerställa en effektiv planering av serviceärenden inkluderat orderläggningen. Vi ser gärna att du är ansvarstagande och kan prioritera mellan olika uppgifter. På ZEISS får du möjligheten att bli en del av en härlig arbetsmiljö som kännetecknas av hjälpsamma kollegor och prestigelös kultur. Kontoret är renoverat och är beläget på Gärdet. Rollen utgår från kontoret och arbetstiderna är 08.30-17.00. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med mycket god chans till förlängning/ anställning.

Du erbjuds

  • En spännande och långsiktig tjänst på ett stort framtidsföretag med goda utvecklingsmöjligheter
  • Arbete i ett trevligt och supportande team
  • En trivsam och familjär arbetsplats
  • En engagerad konsultchef som kommer att stötta och coacha dig i din karriär


Arbetsuppgifter
  • Hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och portal
  • Löpande kundkontakt under hela serviceprocessen
  • Orderläggning och orderhantering
  • Fakturering, kontering, offerskrivning och lagerhantering
  • Planering av tekniker för årlig service samt hantering av avhjälpande underhåll
  • Regelbunden kontakt och samarbeten med tekniker, kollegor och ZEISS kunder i alla nordiska länder
  • Arbete i CRM & ERP (SAP) samt tillhörande planeringsverktyg och Excel
  • Arbeta med administrativa logistikrelaterade uppgifter som koordinering av leverans
  • Ansvara för returhantering


Kvalifikationer
  • Har erfarenhet av administrativt arbete i en operativ roll
  • Har erfarenhet av kundbemötande
  • Är mycket bekväm med Office-paketet
  • Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har

  • Goda språkkunskaper i norska, finska eller danska
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom orderadministration eller orderhantering
  • Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service
  • Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem som SAP och Salesforce eller liknande
  • Har en god teknisk förståelse och är van att arbeta med digitala verktyg

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad och noggrann
  • Ansvarstagande och självdrivande
  • Kommunikativ
  • Team-player och serviceinriktad
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjuas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 augusti 2024 (28 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se