Hoppa till innehåll
ABAX logotyp

Content & SEO manager till ABAX Sverige

Publiceringsdatum
22 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Är du redo att ta din karriär inom SEO och content management ut i Europa? ABAX söker en dynamisk och skicklig Content & SEO Manager som kan ta kontroll över vår organiska trafik och innehållsskapande för att förstärka vår digitala närvaro och engagemang i vår målgrupp på den europeiska marknaden.

Börja jobba hos oss på ABAX och bli en del av ett framåtsträvande internationellt team som jobbar hårt och skrattar mycket! Vi tror på att hjälpa varandra och samarbetar över landsgränserna för att leverera riktigt bra kommunikation som lockar både gamla och nya kunder.

Några av de arbetsuppgifter du kommer att ha:
  • Utveckla SEO-strategier: nyckelordsoptimering, konkurrensanalys och utveckling av omfattande SEO-strategier för att förbättra organiska sökresultat och driva relevant trafik till webbplatsen.
  • Leda skapandet av högkvalitativt, engagerande innehåll som resonerar väl med samtliga målgrupper, inklusive blogginlägg, artiklar, videor, infografik och inlägg i sociala medier.
  • Skapa och underhålla ABAX' innehållsstrategi, inklusive hantering av innehållskalender för att planera och schemalägga innehållsproduktion och publicering över olika plattformar och regioner.
  • Se till att allt innehåll är i linje med varumärket och stödjer affärsmålen på en global och regional nivå.
  • Analys och rapportering: Evaluera SEO-nyckeltal, såsom organisk trafik, nyckelordsrankningar, backlänkar och konverteringsprocent för att tillhandahålla regelbundna rapporter och insikter till stakeholders.
  • Kontinuerlig optimering och testning: Genomföra A/B-test, analysera användarbeteende och iterera på SEO- och innehållsstrategier.
Vad kan vi på ABAX erbjuda dig?
  • Engagerade kollegor från hela världen med god sammanhållning.
  • Heltidstjänst med förmånliga villkor, till exempel 5000 kr i friskvård och privat sjukvårdsförsäkring.
  • 37,5 timmars arbetsvecka.
  • En spännande expansionsresa!
  • Utbildning i ABAX School där du får en gedigen introduktion till tjänsten och till ABAX som företag.
  • Kontor i centrala Stockholm med tillgång till gym, frukost varje dag och närhet till flertal restauranger samt affärer.
Vem söker vi?
  • Bred förståelse av SEO och dess betydelse för att nå affärsmål.
  • Erfarenhet av Google Analytics, Google Search Console och andra analysplattformar.
  • Marknadsföringskunskap med en självklar förståelse av innehållets roll i kundresan.
  • Ett agilt arbetssätt för att hålla sig à jour med förändrande trender och målgruppspreferenser.
  • En vana att jobba med OKR's och tydliga KPI'er.
  • Kundfokus och värdeskapande genom ett data- och insiktsdrivet arbetssätt.
  • Det är ett krav att du kan kommunicera helt obehindrat på engelska då det är vårt arbetsspråk.
Meriterande
  • En examen inom kommunikation/journalistik/media/marknadsföring eller liknande.
Personliga egenskaper:

Vi letar efter en person som känner igen sig i våra fyra värderingar: Enthusiastic, Customer-centric, Innovative, och Sustainable. Vi tror att du är välorganiserad, detaljorienterad och har förmågan att prioritera dina uppgifter.

På ABAX värdesätter vi lagspelare, där förmågan att nätverka och bygga relationer mellan olika avdelningar och regioner är avgörande för vår fortsatta framgång. Den ideala kandidaten har en inställning som triggas av utmaningar, är innovativ och nyfiken, med ett mindset att alltid leta efter sätt att arbeta smartare och med mer hållbara strategier.

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufas.

Övrig information:
  • Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid.
  • Placeringsort: Stockholm. Tjänsten kan innebära vissa resor inom Europa.
Vår rekryteringsprocess:

1. Vi tar såklart en titt på ditt CV där en viss typ av erfarenhet eller utbildning är ett krav för den specifika tjänsten - vi siktar alltid på att tidigt i processen göra en så objektiv bedömning som möjligt. Detta gör vi genom att använda rekryteringstester från vår leverantör Master.

2. Kort telefonintervju för att ta reda på mer om vem du är och varför du är intresserad av den här tjänsten.

3. Djupintervju med en av våra rekryterare samt rekryterande chef, där vi fokuserar ännu mer på vem du är och såklart - allt du kan!

4. Sen är det dags för en andra intervju, oftast tillsammans med rekryterande chef samt någon annan du skulle arbeta nära i rollen du har sökt. Här får man ibland också göra ett case anpassat till rollen, för att vi ska kunna se hur du skulle utföra arbetet.

5.Vi gör en digital referenstagning genom vår leverantör RefApp

6. Sen är vi redo att ge ett erbjudande och framför allt - att fira!
ABAX logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 maj 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

ABAX är ett av de största telematikföretagen i Europa med lösningar för körjournaler, verktygsspårning och utrustningskontroll med över 500 000 uppkopplade enheter över hela världen. År 2020 startade ABAX en resa som expanderade till att utveckla mobilitetsdatalösningar som går in i nya vertikaler som försäkring och leasing, samt är den föredragna mobilitetsdataleverantören för B2B-branschen i en bredare skala.

ABAX-lösningar hjälper våra kunder att driva sina verksamheter smartare och mer hållbara, vilket gör det enkelt att förbättra effektiviteten, följa lagstiftningen och öka lönsamheten. Vi är verksamma över hela Europa, med ca 300 anställda som arbetar från våra kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Belgien, Polen, USA och Storbritannien. Vårt huvudkontor ligger i Larvik, Norge.