Itm8 söker Senior affärsdriven Dispatcher till Stockholm eller Malmö
Sista ansökningsdag
28 oktober 2024 (16 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Är du en erfaren, affärsinriktad och optimerande Dispatcher som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker en senior Dispatcher som kan ta Servicedesk på Itm8 till nästa nivå!
Vad erbjuder vi?
Servicedesk arbetar mot kunder som lagt ut sin IT-drift till en extern leverantör. De hanterar en rad olika frågor som lösenord, kontoproblem, GPOer, applikationer, telefonisystem mm. De arbetar aktivt med att säkerställa att deras leverans mot kund lever upp till avtal och SLA:er och de strävar ständigt efter att förbättra sin kundleverans, kommunikation, dokumentation och affärsförståelse.
Du kommer att vara en central del i att förena och förbättra samarbetet mellan de olika supportgrupperna samt andra funktioner internt. Vi erbjuder dig en otroligt rolig position där du kan vara med och ytterligare förbättra en redan framgångsrik IT-leverans.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
* Erfarenhet som Dispatcher eller liknande roll
* Erfarenhet från arbete inom Servicedesk eller liknande funktioner
* Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att sprid engagemang
* Erfarenhet av att arbeta med avtal och SLA:er
* Förmåga att leda och motivera team
* Hög organisationsförmåga och detaljfokus
* Meriterande med kunskap från Dstiny och ServiceNow
Har du frågor om rollen är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.
Vad innebär rollen?
Som Dispatcher kommer du att spela en central roll i att optimera arbetsflödena mellan våra team inom Servicedesk samt de olika kontoren i Stockholm och Malmö. Servicedesk består av cirka 25 engagerade medarbetare med teamledare i både Stockholm och Malmö. Varje kontor ansvarar för den lokala kundnärvaron och du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa effektivisering och kompetensutveckling genom alla led - både operativt samt strategiskt.
Du kommer att arbeta med att:
* Resursoptimering mellan olika grupper
* Säkerställa att ärenden hanteras i tid och enligt SLA
* Kompetensutveckling inom teamet
* Använda och hitta utvecklingsmöjligheter inom ServiceNow
* Kommunikation och information till team och kunder
* Arbeta med andra avdelningar för att öka kundnytta, t. ex. säljavdelningen.
2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.