Hoppa till innehåll
2Complete logotyp

Senior Dispatcher till Servicedesk i Stockholm eller Malmö

Sista ansökningsdag
23 september 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en erfaren och stresstålig optimerande Dispatcher som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker en senior Dispatcher som kan ta Servicedesk till nästa nivå!

Vad erbjuder vi?
Servicedesk arbetar mot kunder som lagt ut sin IT-drift till en extern leverantör. De hanterar en rad olika frågor som lösenord, kontoproblem, GPOer, applikationer, telefonisystem mm. De arbetar aktivt med att säkerställa att deras leverans mot kund lever upp till avtal och SLA:er och de strävar ständigt efter att förbättra sin kundleverans, kommunikation, dokumentation och affärsförståelse.

Du kommer att vara en central del i att förena och förbättra samarbetet mellan de olika supportgrupperna samt andra funktioner internt. Vi erbjuder dig en otroligt rolig position där du kan vara med och ytterligare förbättra en redan framgångsrik IT-leverans.


Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
* Erfarenhet som Dispatcher eller liknande roll
* Erfarenhet från arbete inom Servicedesk eller liknande funktioner
* Gärna god kännedom om ServiceNow
* Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att sprid engagemang
* Erfarenhet av att arbeta med avtal och SLA:er
* Förmåga att leda och motivera team
* Hög organisationsförmåga och detaljfokus.
* Meriterande med kunskap från telefonisystemet Dstiny

Tjänsten är en del i en inledande bemanningslösning som ska mynna ut i en tillsvidareanställning. Har du frågor om rollen är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.


Vad innebär rollen?
Som Dispatcher kommer du att spela en central roll i att optimera arbetsflödena mellan våra team inom Servicedesk samt de olika kontoren i Stockholm och Malmö. Servicedesk består av cirka 25 engagerade medarbetare med teamledare i både Stockholm och Malmö. Varje kontor ansvarar för den lokala kundnärvaron och du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa effektivisering och kompetensutveckling genom alla led - både operativt samt strategiskt.

Du kommer att arbeta med att:
* Resursoptimering mellan olika grupper
* Säkerställa att ärenden hanteras i tid och enligt SLA
* Kompetensutveckling inom teamet
* Använda och hitta utvecklingsmöjligheter inom ServiceNow
* Kommunikation och information till team och kunder
* Arbeta med andra avdelningar för att öka kundnytta, t. ex. säljavdelningen.


2Complete
Varför skall du bli konsult hos oss?

Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag.

Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

2Complete logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 september 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren