Hoppa till innehåll

Affärssuperhjälte sökes som Kontorskoordinator i Stockholm!

Publiceringsdatum
23 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi på Watershedsär ett mindre entreprenörsstyrt rekryteringsföretag som har för avsikt att gå vår egen väg för att skapa bättre rekryteringar och hitta de bästa kandidaterna åt våra uppdragsgivare.Vi har enprofessionell rekrytering ochanvänder innovativa och lekfullamarknadsföringsstrategier för att göra vårt arbete mer engagerande och effektivt.

Är du en inspirerande individ med försäljningserfarenhet och naturliga ledarskapsegenskaper som trivs i en dynamisk miljö med riktig startupkänsla? Trivs du med att hålla humöret uppe och leda teamet mot gemensamma mål? Vi söker en junior kontorskoordinator som inte bara är skicklig på att driva affärer, utan även har ett tekniskt intresse! Du ska vara kontorets superhjälte som alla vänder sig till när något behöver fixas. Vi vill att du har en positiv och framåtlutad inställning, för att säkerställa att kontoret flyter på smidigt och att alla medarbetare fullgör sina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Dessutom har vi ett kontorshotell med sex rum och ett konferensrum på totalt110 kvadratmeter. Du ansvarar för att säkerställa att våra hyresgäster är nöjda, exempelvis genom att servera kaffe och fika. Vi söker en engagerad och organiserad kontorskoordinator för en heltidsanställning i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Som junior kontorskoordinator kommer du att ha en central roll i vår verksamhet och ansvara för följande arbetsuppgifter:

  • Med stöd av VD:n och verksamhetsutvecklaren, se till att kontoret fungerar effektivt genom att samordna att de olika avdelningarna fullgör sina ansvarsområden och att samtliga medarbetare är närvarande. Huvudsakligt fokus ligger på säljteamet och kontorsassistenten.
  • Ge råd, coacha och stödja säljteamet för att uppnå deras budget- och försäljningsmål, vilket är avgörande för verksamhetens fortsatta utveckling.
  • Hantera dagliga administrativa uppgifter
  • Säkerställa att kontoret är rent och prydligt
  • Installera program, hantera Apple-datorer på kontoret och använda din grundläggande tekniska kunskap för att lösa problem
  • Avlasta andra avdelningar genom till exempel kandidathantering i vårt rekryteringsverktyg.
  • Visa intresse för att utveckla dina kunskaper inom redovisning för att använda dessa i vårt bokföringsprogram
  • Hantera praktiska ärenden på kontoret och för hyresgästerna, exempelvis att hänga upp tavlor, se till att fika finns och möblera om arbetsutrymmen

Din profil
  • Har tagit minst gymnasieexamen
  • Har arbetat med försäljning tidigare och är intresserad av att driva affärer
  • Vana vid att arbeta med Microsoft Office-paketet eller Google drive
  • Kunna flytande svenska i tal och i skrift, då all muntlig och skriftlig kommunikation - internt och externt - sker på svenska

Meriterande (önskvärt)

  • Har en eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av företagande, antingen genom att ha drivit eget företag eller via närstående

För att lyckas i rollen så har du följande personliga egenskaper

  • Ledaregenskaper, du behöver inte ha tidigare erfarenhet av formella ledarroller, men du ska besitta naturliga ledaregenskaper som kan inspirera och driva medarbetare och organisationer mot sina mål
  • Lösningsorienterad, du har förmågan att aktivt angripa utmaningar och prioritera lösningar över att fastna i problemens svårigheter
  • Resultatinriktad, du är en affärsmässig stjärna som säkerställer företagets lönsamhet med en brinnande hunger för att uppnå detta!
  • Strukturerad, du förväntas kunna prioritera arbetsuppgifter och effektivt hantera det som är mest brådskande samtidigt som du inte försummar övriga uppgifter.
    Vi erbjuder
    • En dynamisk och stödjande arbetsmiljö med startupkänsla!
    • Möjlighet att använda dina befintliga färdigheter samt utveckla dessa
    • Använda dina ledaregenskaper för att inta ledarrollen, få betydande inflytande och påverka i ett bolag med stark entreprenörsanda!

      Om du är redo för en utmaning och vill arbeta i en dynamisk miljö med äkta startupkänsla, skicka in din ansökan till oss idag! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team.

      Om anställningenPlats: Gamla Stan, StockholmOmfattning: Heltid, 40 h/veckanStartdatum: Hösten 2024Lön: Fast grundlön + provision

      Ansök nu

      Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

      Sök jobbet
      Ansök senast
      31 juli 2024 (3 dagar kvar)
      Ansök nu

      Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se