Hoppa till innehåll
Statens institutionsstyrelse logotyp

Vi söker It-supporttekniker

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
It-supporttekniker
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du
arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning
Vi söker en positiv och driven it-supporttekniker som vill arbeta med teknisk support på Statens Institutionsstyrelse (SiS) huvudkontor. Tjänsten är placerad på enheten för It- och användarstöd som är en del av it- och digitaliseringsavdelningen. Vi står inför nya
spännande utmaningar och behöver förstärka enheten med en engagerad it-supporttekniker. Är du både en självgående och en god
lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss - vi vill att du blir en viktig del i vårt team!
Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av att ge första och andra linjens it-support. Du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med användare, felsöker och löser problem som t.ex: Kontohantering och behörigheter
Installation och felsökning av datorer, telefoner och annan it-utrustning
Du agerar rådgivande och utbildar medarbetare vid behov Hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang
Hantera konferensrumsteknik
Administration av Sharepoint, tex att administrera arbetsrum, hantera behörigheter samt frågor från verksamheten Vi får in ärenden via telefon, besök i vårt supportrum och via vårt ärendehanteringssystem. En viktig del av arbetet är också registervård
samt att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner. Det ingår även att hantera myndighetskort. Vi arbetar i Microsofts miljö. Arbetet utförs i huvudsak på plats på kontoret i Solna. Kvalifikationer
Vi söker dig som har en bred teknisk kunskap och som trivs i rollen som it-supporttekniker, samt är angelägen om att ge en god service och hjälpa användare på ett pedagogiskt sätt. Du trivs i en miljö där du har många kontakter och ett högt tempo, har lätt för att skapa
och bibehålla goda relationer. Du är driven, kommunikativ och har förmåga att arbeta självständigt, och uppskattar också det stöd du
kan få och ge till dina kollegor. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann, strukturerad och dokumenterar ditt arbete. Det är också viktigt att du har
förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem, samt att du har en mycket god förmåga att uttrycka
dig i tal och skrift på svenska. För att lyckas i rollen tror vi att du är öppen, kommunikativ och flexibel. Du delar gärna med dig av dina
kunskaper och är en naturlig problemlösare. Vi söker dig som har Utbildning inom teknik eller it, alternativt annan eftergymnasial utbildning som SiS bedömer likvärdig
Minst 2 års erfarenhet av it-support
Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, t.ex. Jira Goda systemkunskaper inom Windows 11, Microsoft Of ice, Active Directory
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska Det är meriterande om du också har:
Erfarenhet av administration i Sharepoint
Erfarenhet av Citrix och Cisco Prime Erfarenhet av administration i Exchange Erfarenhet av konferensrumsteknik (Skype)
Erfarenhet av hantering och administration av iPhone, Dect telefoni, MDM och Telia Servicedesk Web
Erfarenhet av arbete i of entlig sektor Hos SiS är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett ansvarsfullt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då befattningen innefattar administration och hantering av myndighetskort så innebär det att en
lämplighetsprövning kommer att genomföras med krav på godkänt resultat innan anställning. Ytterligare krav för befattningen är att du
har ett svenskt personnummer samt en svensk folkbokföringsadress På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som

medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg, tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson
i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Kontaktperson:
Lena Olsson Enhetschef
0104534602
Jenny Kingstedt
OFR
010-453 40 77
Isabelle Strid
SACO-S
0104534068
Peter Kvist
SEKO
010-453 41 09
Statens institutionsstyrelse logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 augusti 2024 (18 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Statens institutionsstyrelse, SiS, bedriver individuellt anpassad tvångsvård och verkställer sluten ungdomsvård. I samverkan med socialtjänsten ger vi barn, ungdomar och klienter med allvarliga och omfattande psykosociala problem bättre förutsättningar för ett socialt fungerande liv utan missbruk och kriminalitet.