Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

IT-support till Ersta Diakoni

Publiceringsdatum
02 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet av att arbeta med IT-support, motiveras av att hjälpa andra och vill bli en del av ett familjärt team? Vill du få möjlighet att göra skillnad på riktigt och tillsammans med ditt tekniska intresse hjälpa de som dagligen vårdar delar av Sveriges befolkning? Då är uppdraget som IT-support hos Ersta Diakoni rätt tjänst för dig!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ersta Diakoni.

Om företaget

Ersta diakoni är en ideell förening och Sveriges största aktör inom idéburen vård och omsorg som bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning professionellt och icke- vinstsyftande. De har bland annat, Ersta sjukhus, Ersta hemtjänst, Ersta äldreboende och Ersta LSS. Sedan 2010 driver även Ersta Sveriges enda barn och ungdomshospice.

Hos Ersta Diakoni blir du delaktig i en spännande utvecklingsresa där du arbetar i en koncern som är en av Sveriges största aktörer inom idéburen vård och socialt arbete. Ersta diakoni har en tydlig värdegrund som bygger på att se hela människan och våra värdeord är professionalism, tillit och hopp. I rollen tillhör du IT-avdelningens supportteam på fyra personer.

Arbetsuppgifter

I rollen som support på IT-avdelningen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge support till sjukhusets användare. Du arbetar on-site, vilket innebär att du är på plats och hjälper användare med tekniskt relaterade frågor. Arbetet innebär dels support i Windowsmiljöer samt i de interna journalsystem som används i organisationen, dels stöttar du med fjärrstyrning och hanterar ärenden som kommer in i ärendehanteringssystemet. I rollen arbetar du även med att eskalera mer komplexa ärenden till 2ndline Du blir en del av ett engagerat team på sammanlagt sju personer, där ni är fyra personer på IT-supporten.
Dina primära arbetsuppgifter:

* Hantera flera ärenden parallellt
* Eskalera vidare mer komplexa ärenden
* Support i Windowsmiljö

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Arbetserfarenhet inom IT-support
* Tidigare erfarenhet av Microsoft AD och Office 365
* Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
* Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Meriterande med erfarenhet av Intune
* Meriterande med utbildning inom IT

För att passa i rollen som IT-support hos Ersta Diakoni ser vi att du är en serviceinriktad person som har förmågan att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt. Du trivs med att stötta och hjälpa kollegor och användare samt känner sig trygg i att be om hjälp när du behöver. Vidare ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt och som kan prioritera arbetsuppgifter. Slutligen ser vi att du är en tålmodig person som kan hantera stressiga situationer utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.

Övrig information

Start: September 2024
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
31 augusti 2024 (38 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.