Hoppa till innehåll

Vi söker en registrator till myndighet i Stockholm

Publiceringsdatum
12 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Just nu letar vi efter en erfaren registrator för ett spännande uppdrag hos en av våra myndigheter i Solna, Stockholm. • Omfattning: Heltid, 100% • Start: i slutet av augusti 2024 • Längd: till och med 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag, det innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta på myndighetens kontor i Solna, Stockholm. Om tjänsten Myndigheten har nyligen gått över till ett nytt diariesystem där fortsatt förvaltning och utveckling pågår. Som registrator samordnar du all begäran om allmänna handlingar som kommer in till myndigheten. Arbetsuppgifterna att sekretessgranska samt att vi behov redigera bort information som inte ska lämnas ut ingår också i arbetsuppgifterna. I rollen ingår även att tillsammans med dina löpande bidra till, genomföra och följa upp utveckling av processer inom informationsförvaltning och registratur på myndigheten. En del i utvecklingsarbetet är att förfina rutiner och hitta moderna lösningar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifterna kan bland annat omfatta: • Daglig posthantering • Diarieföring • Arkivering • Återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt hålla handlingar ordnade. Som registrator på myndigheten kommer du även att besvara telefonsamtal och e-post från allmänheten, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik. Samverkan med många kontakter såväl internt inom myndigheten som med externa parter är en naturlig del i arbetet. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha: • Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett års arbetslivserfarenhet som registrator • Erfarenhet av att ha arbetat i digitalt diarium i minst ett år • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper om dokument och- ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.) • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Vi söker dig som har en god förmåga att samarbeta effektivt, tar egna initiativ och säkerställer god kvalitet i ditt arbete genom en hög noggrannhet. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se