Digital Kommunikatör till Aktiespararna
Sista ansökningsdag
29 november 2024 (56 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Aktiespararna är en medlemsorganisation som gör det enklare för vanligt folk att spara i aktier och fonder. Aktiespararna tillhandahåller oberoende kunskap och objektiva, ekonomiska råd och vill förenkla det komplicerade, få bort dyra avgifter och göra det tryggare att handla med aktier. Organisationen finns för att alla oavsett bakgrund ska kunna förverkliga sina spardrömmar. Aktiespararna försvarar också den lilla spararens intressen i de stora sammanhangen, genom lobbying och opinionsbildning i viktiga frågor.
Aktiespararna ger ut en uppskattad medlemstidning som fokuserar på börsens händelser, men vi står nu inför en spännande utveckling. Vi söker nu en driven Digital Kommunikatör som ska stärka vår digitala närvaro. Du säkerställer att vårt varumärke kommunicerar relevanta budskap i digitala kanaler och förbättrar vår internkommunikation via extranätet.
Som vår nya kommunikatör blir du nyckelpersonen som stärker Aktiespararnas varumärke i den digitala världen genom att skapa engagerande och relevant innehåll. Din uppgift är att inte bara att planera, skapa och distribuera innehåll på olika plattformar utan också att fånga intresset hos både befintliga och potentiella medlemmar samt att bygga opinion. Du kommer att arbeta med allt från webbplatsen och sociala medier till CRM-verktyg och vårt extranät som kopplar samman våra lokalavdelningar.
I denna roll kommer du också att bidra till utvecklingen och genomförandet av strategier för digital marknadsföring och kommunikation, alltid i linje med våra övergripande mål. Ett nära samarbete med tidningsredaktionen är en självklar del av ditt arbete, och du kommer även att förbättra kommunikationen med våra förtroendevalda via extranätet, för att ge en tydligare bild av förbundets verksamhet och strategi.
I arbetsuppgifterna ingår att hålla sig uppdaterad genom olika medier, nätverk, seminarier, kurser och utbildning etc.
Din bakgrund
Du har minst 3 års relevant erfarenhet av strategisk kommunikation, innehållsproduktion och budskapsframtagning. Dina kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är mycket goda.
Du har bred erfarenhet av digitala plattformar/webb/CMS/Meta och av eget operativt ansvar för sociala medier som X (Twitter), LinkedIn, Facebook och TikTok.
Om du har erfarenhet av finans- eller börsrelaterad verksamhet och/eller av opinionsbildning är det meriterande.
Vem är du?
Du har ett starkt intresse för Aktiespararnas verksamhet och en god förståelse för vår omvärld och samtid. Du arbetar strukturerat, levererar pålitligt inom deadlines och trivs med att arbeta självständigt. Din snabbfotade och lösningsorienterade inställning gör dig lyhörd för målgruppens behov, och som en driven skribent levererar du alltid med hög kvalitet.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid med 6 månaders provanställning. Start snarast utifrån tillgänglighet. Placering på Aktiespararnas huvudkontor centralt i Stockholm.
Vi tar emot ansökningar så länge annonsen är publicerad. Sök jobbet genom att klicka på "skicka ansökan"-knappen och bifoga ditt CV. Vill önskar inget personligt brev från dig.
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert, chattintervjun som tar ca 15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar.
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet, etc.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Läs gärna denna artikel innan intervjun för tips: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Om Aktiespararna
Aktiespararna är en medlemsorganisation som tar tillvara den enskilda aktieägares intressen och ända sedan starten 1966 har vi försvarat aktiespararens intressen i de stora sammanhangen. Genom åren har vi tagit fajter för våra medlemmars intressen och bidragit till en mer tillgängligare och rättvis aktiemarknad. Till exempel lyckades vi förhindra att Volvo såldes till norska staten 1979 och vi var drivande i att säkerställa en grundlig utredning och ett ansvarsutkrävande vid penningtvättshärvan i Swedbank 2019 och 2020. Aktiespararna ligger också bakom ISK-kontot och "Aktiespararnas fondkommission" som senare blev Avanza.
Aktiespararna har ca 60 000 medlemmar och är organiserade i 114 lokalavdelningar runt om i Sverige med huvudkontor i Stockholm city. Centralt arbetatar idag 25 medarbetare. Verksamheten är organiserat i ett förbund där alla medlemsrelaterade aktiviteter är samlade samt ett servicebolag där medlemstidning och den kommersiella verksamheten finns. Läs mer om Aktiespararna HÄR!
För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.
Hammer & Hanborg by Jurek är medlemmar i Diversity Charter Sweden som verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.
Aktiespararna ger ut en uppskattad medlemstidning som fokuserar på börsens händelser, men vi står nu inför en spännande utveckling. Vi söker nu en driven Digital Kommunikatör som ska stärka vår digitala närvaro. Du säkerställer att vårt varumärke kommunicerar relevanta budskap i digitala kanaler och förbättrar vår internkommunikation via extranätet.
Som vår nya kommunikatör blir du nyckelpersonen som stärker Aktiespararnas varumärke i den digitala världen genom att skapa engagerande och relevant innehåll. Din uppgift är att inte bara att planera, skapa och distribuera innehåll på olika plattformar utan också att fånga intresset hos både befintliga och potentiella medlemmar samt att bygga opinion. Du kommer att arbeta med allt från webbplatsen och sociala medier till CRM-verktyg och vårt extranät som kopplar samman våra lokalavdelningar.
I denna roll kommer du också att bidra till utvecklingen och genomförandet av strategier för digital marknadsföring och kommunikation, alltid i linje med våra övergripande mål. Ett nära samarbete med tidningsredaktionen är en självklar del av ditt arbete, och du kommer även att förbättra kommunikationen med våra förtroendevalda via extranätet, för att ge en tydligare bild av förbundets verksamhet och strategi.
I arbetsuppgifterna ingår att hålla sig uppdaterad genom olika medier, nätverk, seminarier, kurser och utbildning etc.
Din bakgrund
Du har minst 3 års relevant erfarenhet av strategisk kommunikation, innehållsproduktion och budskapsframtagning. Dina kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är mycket goda.
Du har bred erfarenhet av digitala plattformar/webb/CMS/Meta och av eget operativt ansvar för sociala medier som X (Twitter), LinkedIn, Facebook och TikTok.
Om du har erfarenhet av finans- eller börsrelaterad verksamhet och/eller av opinionsbildning är det meriterande.
Vem är du?
Du har ett starkt intresse för Aktiespararnas verksamhet och en god förståelse för vår omvärld och samtid. Du arbetar strukturerat, levererar pålitligt inom deadlines och trivs med att arbeta självständigt. Din snabbfotade och lösningsorienterade inställning gör dig lyhörd för målgruppens behov, och som en driven skribent levererar du alltid med hög kvalitet.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid med 6 månaders provanställning. Start snarast utifrån tillgänglighet. Placering på Aktiespararnas huvudkontor centralt i Stockholm.
Vi tar emot ansökningar så länge annonsen är publicerad. Sök jobbet genom att klicka på "skicka ansökan"-knappen och bifoga ditt CV. Vill önskar inget personligt brev från dig.
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert, chattintervjun som tar ca 15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar.
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet, etc.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Läs gärna denna artikel innan intervjun för tips: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Om Aktiespararna
Aktiespararna är en medlemsorganisation som tar tillvara den enskilda aktieägares intressen och ända sedan starten 1966 har vi försvarat aktiespararens intressen i de stora sammanhangen. Genom åren har vi tagit fajter för våra medlemmars intressen och bidragit till en mer tillgängligare och rättvis aktiemarknad. Till exempel lyckades vi förhindra att Volvo såldes till norska staten 1979 och vi var drivande i att säkerställa en grundlig utredning och ett ansvarsutkrävande vid penningtvättshärvan i Swedbank 2019 och 2020. Aktiespararna ligger också bakom ISK-kontot och "Aktiespararnas fondkommission" som senare blev Avanza.
Aktiespararna har ca 60 000 medlemmar och är organiserade i 114 lokalavdelningar runt om i Sverige med huvudkontor i Stockholm city. Centralt arbetatar idag 25 medarbetare. Verksamheten är organiserat i ett förbund där alla medlemsrelaterade aktiviteter är samlade samt ett servicebolag där medlemstidning och den kommersiella verksamheten finns. Läs mer om Aktiespararna HÄR!
För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.
Hammer & Hanborg by Jurek är medlemmar i Diversity Charter Sweden som verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.