Hoppa till innehåll

Logistikutvecklare till fordonsjätte i Södertälje

Sista ansökningsdag
31 oktober 2024 (34 dagar kvar)
Publiceringsdatum
20 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du intresserad av automation och digitalisering och vill får vara den av ett team som jobbar för att forma framtidens logistik? Missa då inte din chans utan sök tjänsten redan idag! Om tjänsten Som logistikutvecklare spelar du en nyckelroll i att utveckla och förbättra logistikprocesserna inom chassiproduktionen. Du kommer att vara en del av kundens tvärfunktionella team och arbeta nära linjeorganisationen för att designa och implementera optimala flöden som säkrar kvalitet, produktivitet och säkerhet för deras produkter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att analysera och utvärdera påverkan av digitalisering och automation på deras produktionskapacitet. Du kommer även att leda och driva projekt för att introducera nya digitala verktyg och automatiserade processer för att effektivisera deras verksamhet. Du kommer bli en del att ett stabilt och kunnigt team på 10 personer. Företagets kontor är placerat i södertälje. Krav för tjänsten •Högskoleingenjör •12-24 månaders arbetserfarenhet av projektledning mot internlogistik alternativt projektledning mot IT •Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vid ansökan skicka in CV och relevanta intyg Vi ser det som meriterande om du har •Längre arbetserfarenhet inom projektledning internlogistik/IT •Arbete med POWER BI, eller JAVA APPLIKATIONER tidigare •Jobbat med applikationsutveckling som frontend, inom kodning, dataanalyser eller likande Om dig För att lyckas (och trivas!) i rollen behöver du som person gilla att jobba i projekt där du både kan jobba med mål som ligger i närtid och även se framåt och sätta planer för ditt arbete utifrån ett längre perspektiv. Som lagspelare är du flexibel och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar och utmaningar. Du är inte rädd för att tänka utanför boxen och använda din kreativitet för att hitta innovativa lösningar. Genom tydlig kommunikation och ansvarsfullt ledarskap tar du initiativ för att driva förändringar och processförbättringar som gynnar både teamet och kunden. Om vår kund Vår kund är ett skandinaviskt företag som är världsledande i sin teknik inom fordonsbranschen. Tillsammans med deras partner och kunder driver de på omställningen mot ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön. År 2018 levererade de 88 000 lastbilar, 8500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till sina kunder. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige med filialer i Brasilien och Indien. Företaget är satt i Södertälje. Mer info om kundföretaget ges vid intervju tillfälle Om oss Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund. Rekryteringsprocess Telefonintervju Intervju med Framtiden Referenstagning, belastningskontroll Fysisk träff med kund Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Ort: Södertälje Omfattning: Heltid, vardagar Arbetstider: Kontorstider med flex Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan med Cv och relevanta intyg så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se