Hoppa till innehåll

Proaktiv Inredningssäljare

Publiceringsdatum
24 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi är ett litet företag med stort hjärta som brinner för smarta förvaringslösningar och god design! Vi har idag försäljningskontor i Stockholm och Göteborg samt två produktionsanläggningar, en i Gnesta och en i småländska Rydaholm.

Då vi känner ett ökat intresse för våra produkter söker vi nu efter en ny stjärna till vårt Stockholmskontor!

Om tjänsten

Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter för en innesäljare såsom upprättande av offerter och enklare ritningsunderlag, hantering av anbudsförfrågningar, orderläggning, sortimentsfrågor, reklamationshantering, leveransbevakning, montageplanering, kundbesök, ta emot och guida besökare i vårt showroom, och hitta rätt lösning utifrån kundens behov, samt uppföljning av projekt. Tjänsten ställer höga krav på god kommunikationsförmåga, servicekänsla, noggrannhet och förståelse för köp- och säljprocessen. Relationen med kunder och arkitekter är alltid i fokus.

Tjänsten förutsätts också att proaktivt uppsöka presumtiva kunder för besök/möte i vårt showroom B2, eller ute hos kund.

Tjänsten är på heltid och du är stationerad på vårt försäljningskontor, med tillhörande showroom, i närheten av Odenplan.

Vi söker

Rollen ger omväxlande arbetsuppgifter som innebär mycket självständigt arbete, vilket kräver god förmåga att ta egna initiativ och planerings- och prioriteringsförmåga. Då vi är ett litet team är det av stor vikt att du är en teamspelare som tycker om att jobba med många olika saker och kan bolla fler projekt samtidigt samt jobba mot deadline. Vi tror att du är positiv, lättlärd, nyfiken och har en vilja att ge bästa möjliga service i alla lägen.

Tidigare erfarenhet av liknande roller från möbel-/inredningsbranschen är ett krav. Kunskaper i SolidWorks/CAD och PCon Planner är meriterande och erfarenhet av att hantera statliga kunder och anbudsförfrågningar är ett stort plus.

Vi ser gärna att du är en del i vårt utvecklingsarbete. Vi har högt i tak, beslutsvägarna är korta och vi välkomnar idéer och förslag på utveckling och förbättring i våra rutiner och produkter.


Om oss

Lundqvist Inredningar formger och producerar effektiva och flexibla förvaringslösningar av hög kvalitet till arkiv, lager, kontor, butiker och privatbostäder.

Lundqvist ingår i Lundqvist Group tillsammans med iab inredningar. Vi är ett privatägt företag med försäljningskontor i Stockholm Göteborg. Vi har två fabriker, i Gnesta och Rydaholm, olika uttryck men med lika bra funktion och kvalitet. Idag tillverkas produktserierna A4+, Flex, Klassika och Waste i vår fabrik i Rydaholm, Småland. Produktionen av Lundia trä ligger i Gnesta.

Tack vare egna fabriker och ett brett samarbete med underleverantörer har vi stor förmåga att göra kundanpassade lösningar – specialanpassningar är vår standard.

Ansökan

Skicka ditt CV och personliga brev med en kort beskrivning kring tidigare erfarenheter och hur du tror att dina egenskaper skulle passa till den här tjänsten, samt löneanspråk till vår VD, Christian Gustafsson, chgu@lundqvistinredningar.se

Vid funderingar kring tjänsten eller vilka vi är, är du varmt välkommen att kontakta oss eller kika förbi vårt kontor på Sveavägen 107, så berättar vi mer!

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista publiceringsdatum.

Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstider etc.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se