Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Incident & Problem Manager

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Du kommer att ha ansvar för att hantera alla ICT-relaterade (Information and Communication Technology) incidenter och problem i kunden leveranskedja:

  • Rapportering och hantering av samtliga ICT-relaterade incidenter och problem enligt framtagen process inom avtalade SLA-nivåer samt uppföljning som lyfts vidare till leverantörer och aktivt medverka som support i IT-frågor som berör systemen.
  • Drivande i att skapa lärande processer genom lessons learned och problemhantering från uppkomna incidenter.
  • Ansvarig processägare och vidareutveckla processer och rutiner för incident- och problemhantering.
  • Proaktivt driva incident- och problemhantering genom interna möten och delta aktivt i möten med IT-leverantörer genom analys, uppföljning, administration och rapportering.
  • Delta i leverantörsuppföljningsmöten tillsammans med leveransansvarig på IT.
  • Delta i revisioner, riskanalyser och kontinuitetsarbete.
  • Rollen innebär att kunna svara upp för de egna insatserna gentemot olika intressenter internt (chefer och medarbetare) och externt (kunder och leverantörer) samt att möta upp de krav som kommer från revisioner och aktuella regelverk som t ex ISAE, EBA och DORA.
  • Utbilda och stötta organisationen inom ITIL management (version 4).


Din profil
  • Har mycket god förståelse för både verksamhet och IT:s perspektiv och har tidigare arbetat i tvärfunktionella team.
  • Du är engagerad att arbeta med ständiga förbättringar och har en god kommunikativ förmåga.
  • Service minded, processkunnig och har ett starkt driv att förbättra och leverera samt är prestigelös och tar brett ansvar.
  • Strukturerad och har integritet samtidigt som du är nyfiken och flexibel.
  • Självgående, ihärdig och pålitlig att agera professionellt enligt kundens värderingar och kan skapa och förvalta ett stort kontaktnät både internt och externt.
  • Relationsbyggare som tar ansvar, leder och driver olika initiativ på ett pragmatiskt förhållningssätt.
  • Arbetat framgångsrikt inom incidenthantering, support och att utveckla leverantörssamarbeten.
  • Tidigare arbetat inom organisationer med outsourcad IT-miljö och gärna arbetat med stora systemleverantörer.
  • Väl förtrogen med ITIL-ramverket och är med fördel ITIL-certifierad.
  • Kunskap och/eller erfarenhet av regelverk kopplat till incidenter, risker och myndighetsrapportering - t ex EBA, ISAE, DORA.
  • Kunskaper kring applikationer och integrationsteknik.
  • Eftergymnasial utbildning och/eller gedigen yrkeserfarenhet inom området.
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska.


Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Hollie Van de Ruit +46734159374 Hollie.VandeRuit@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Våra anställda ska hela tiden kunna fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Alla våra konsulter ges möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Att vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag.