Supply Chain Coordinator till QleanAir
Vill du vara en del av en framgångsrik organisation som sätter människors hälsa och miljön i fokus? QleanAir söker en strukturerad problemlösare med erfarenhet av inköp och logistik, som trivs i en dynamisk miljö där eget ansvar är en självklarhet. Hos QleanAir får du möjlighet att utvecklas inom Supply Chain och bidra till en renare och hälsosammare värld genom deras innovativa lösningar.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos QleanAir.
Om företagetI mer än 30 år har QleanAir Scandinavia utvecklat innovativa luftreningslösningar som främjar människors hälsa genom att kontrollera luftkvaliteten. Att rena inomhusluften innebär även betydligt bättre förutsättningar att skydda ett företags personal, produkter och processer. QleanAir Scandinavia finns i hela världen och produktportföljen består av nyckelfärdiga renrum, ett sortiment av luftrenare och skydd mot passiv rökning. Idag är de cirka 35 anställda i Sverige och totalt 100 i världen.
ArbetsuppgifterSom Supply Chain Coordinator hos QleanAir spelar du en central roll i företagets Supply Chain-funktion. Du ansvarar för att övervaka och koordinera orderflöden, säkerställa att material och komponenter levereras i tid, samt upprätthålla kontakten med leverantörer och logistikpartners för att garantera smidiga flöden. Tillsammans med Supply Manager identifierar och utvärderar du nya leverantörer för att säkerställa att de uppfyller företagets krav på kvalitet och leveransvillkor. Utöver detta ansvarar du för upphandling av speditörer, hantering av import- och exportdokumentation samt uppföljning av leveranser och fakturor. Du driver också projekt för att förbättra processer och deltar i strategiska beslut för att utveckla logistikflöden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
* Övervakning och koordinering av orderflöden
* Hantering av logistikpartners och leverantörer
* Identifiering och utvärdering av nya leverantörer tillsammans med Supply Manager
* Upphandling av speditörer samt hantering av import- och exportdokumentation
* Fraktbokningar och uppföljning av leveranser
* Driva projekt för processförbättringar och optimering av rutiner
* Granskning av fakturor samt uppföljning av statistik och KP
* Erfarenhet av produktionsstyrning och goda kunskaper i logistikstrukturer
* Erfarenhet av inköpsarbete och förhandling med leverantörer
* God kunskap om exporthantering, tulladministration och Incoterm
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Slutligen är du nyfiken som person och arbetar hela tiden mot att driva på arbetet framåt där du med fördel bidrar med dina idéer och tar egna initiativ.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!