Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Inköpsassistent / Assisterande Kategorichef till Dagab

Sista ansökningsdag
27 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du arbeta lösningsorienterat och få användning av din administrativa sida? Har du ett intresse för mat och vill utvecklas inom dagligvaruhandeln? Här erbjuds du en ansvarstagande roll i Axfoods fortsatta tillväxt.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Detta ger både dig och Dagab en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.

Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga deras medarbetare är för Dagab. Välkommen du med!

Arbetsuppgifter

I rollen som assisterande kategorichef arbetar du nära samt stöttar kategorichefer i arbetet med att driva och utveckla kategorierna. Du samarbetar med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt och har en koordinerande roll mellan de olika områdena. Konkreta arbetsuppgifter är att ansvara för att ta fram underlag inför sortimentsrevidering och kategoriavstämningar, dokumentera beslut samt bidra till att lösa frågor kring sortiment, pris och leverantör.

Dina ansvarsområden:
* Stötta kategorichefer med att driva och utveckla kategorierna
* Ta fram underlag inför sortimentsrevidering och kategoriavstämningar
* Dokumentera beslut samt bidra till att lösa frågor kring sortiment, pris och leverantör

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik, inköp eller motsvarande
* Erfarenhet av arbete inom service, dagligvaruhandeln är meriterande
* Flytande i tal och skrift i svenska och engelska
* God system- och datorvana

Som person är du engagerad, initiativrik och har en stark egen drivkraft. Du är analytisk, gillar att hitta lösningar på problem och har ett gott affärssinne. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att samarbeta. Vidare är du noggrann och arbetar strukturerat

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.