Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Account Manager till Chiller Sverige AB

Sista ansökningsdag
29 december 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du bevandrad inom VVS-teknik eller kyl- och värmepumpsbranschen? Är du passionerad för försäljning, marknadsföring och att bygga upp starka kundrelationer? Chiller söker nu en resultatorienterad Account Manager för att stärka sitt säljteam. Här välkomnas du till en dynamisk och växande organisation där du får möjlighet att utvecklas, varmt välkommen din ansökan!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Chiller Sverige AB.

Om företaget

Chiller Sverige AB har funnits på den svenska marknaden i över 20 år och är ett dotterbolag till Chiller Oy med huvudkontor och fabrik i Finland. Chiller är en del av den finska familjekoncernen KOJA Group.

Chillers kundspecifika tillverkning i kombination med experttjänster och kännedom om nordiska förhållanden borgar för att deras kunder får en optimal helhetslösning som är hållbar, energieffektiv och miljövänlig. Deras kyl-, värme- och energisystem används i både nya och renoverade byggnader. Deras produktportfölj är anpassad för kommersiella fastigheter, sjukhus, tillverkningsindustrin, datahallar, hotell och andra byggnader var det finns i behov av kyla och värme.

Chiller är en del av Koja Group, ett finskt ansvarsfullt familjeägt företag som erbjuder smarta och energieffektiva luftbehandlingslösningar för fartyg och byggnader, samt fläktlösningar för industrin. De skapar platsspecifika lösningar, produkter och tjänster från början till slut effektivt och säkert - med nästan 90 års erfarenhet. De förbättrar ständigt sin verksamhet på ett miljömässigt hållbart sätt och försöker alltid minska vårt koldioxidavtryck.
Du kommer att arbeta efter deras brandlöfte ”The Chiller Way”, vilket innebär att stötta dina kunder i ur och skur.

Besök gärna deras hemsidor:
Chiller https://www.chiller.eu/se/
Koja Group https://www.koja.fi/en/

Arbetsuppgifter

Som Account Manager utgör du en nyckelperson i säljprocessen, med målet att göra Chillers produkter och produktvalsprogram kända på det svenska marknadsområdet för VVS konsulter och fastighetsägare. Du ansvarar för kundaktiviteter och att stödja VVS konsulter i teknisk planering och att använda Chillers produktvalsprogram.

Här ansvarar du för att driva kundrelationer, samtidigt som du genomför kundmarknadsföringsaktiviteter som stödjer Chillers affärsmål. Du kommer att arbeta nära med kund och säkerställer tillsammans med ditt säljteam att deras behov och förväntningar möts. I det dagliga arbetar du med att boka och utföra kundmöten med den primära kundgruppen, VVS-konsulter. Du svarar på tekniska förfrågningar och ger förslag på olika typer av vätskekyl- och klimataggregat, värmepumpar, fläktluftkylare. Du kommer även att ha en tät kontakt med säljare i andra regioner samt kontakt med fabriken i Finland för rådgivning kring tekniska lösningar. Dina uppgifter inkluderar att vägleda och stödja tekniska designers i att använda våra produktvalsprogram.

Ditt geografiska fokus ligger runt om i hela Sverige, så resor inom Sverige förekommer. Du rapporterar till VD för Chiller Sverige AB.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Examen inom VVS teknik eller närliggande område (alternativt nära till examen)
* Bakgrund inom kyl- eller värmepumpsbranschen alternativt VVS- och byggnadsbranschen (exempelvis i en roll som säljare, tekniker, VVS konsult, arbetsledare, projektledare, projektör eller konstruktör m.fl.)
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen är du social och utåtriktad, och trivs i mötet med kund tack vare dina goda kommunikativa förmåga samt presentationsfärdigheter. Som person är du serviceinriktad och strävar efter att alltid erbjuda kunden den bästa tekniska lösningen. Då en stor del av tjänsten innebär kundbesök på plats är det viktigt att du är organiserad, för att kunna planera, boka och genomföra dina möten. Vidare är du resultatorienterad, du drivs av att sätta mål och självständigt driva ditt arbete framåt för att nå dem. Slutligen är du flexibel, du trivs i samarbete med andra och i föränderliga arbetsförhållanden.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Chiller har flera kontor i Sverige, men du utgår från Chiller Sveriges huvudkontor på Ekerö, Stockholm. Om din bostadsort är någon annanstans är vi redo att förhandla om andra arrangemang.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 december 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.