Operativ inköpare
Sista ansökningsdag
25 november 2024 (3 dagar kvar)
Publiceringsdatum
28 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Är du en driven & nyfiken person? Vill du arbeta för ett större nordiskt bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa det bästa erbjudandet inom den växande Alligo koncernen!
Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Vi erbjuder goda friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Om tjänsten
Som operativ inköpare hos oss har du tillsammans med en produktchef ett helhetsansvar för varuförsörjningen inom en kategori. Arbetet innebär ett nära samarbete med produktchef för att säkerställa att rätt kvantiteter samt artiklar köps hem för lager och kunder. Inköpen sker både som direktimport från Asien som från leverantörer inom Europa. Skillnaden mellan tjänsterna kommer vara att en tjänst kommer att ha något mer att göra med Asien och vår egen produktion där. Medan andra tjänsten kommer ha en tyngdpunkt mot avrop ifrån leverantörer i Europa.
Då vi ansvarar för inköpen i Sverige, Norge samt Finland kan arbetet innebära inköp i flera olika inköpssystem och kontakter med kollegor i dessa länder.
Arbetsuppgifter
Utbildning
Befattningen kräver minst gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
Meriterande med kompletterande utbildning inom Logistik/inköp eller motsvarande relevant utbildning, eller erfarenhet.
Tidigare erfarenhet
Rollen kräver ingen yrkeserfarenhet
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Vi tillämpar bakgrundskontroller på alla slutkandidater.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Vågen(christian.vagen@alligo.com) eller Ola Andersson(ola.andersson@alligo.com)
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Vi erbjuder goda friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Om tjänsten
Som operativ inköpare hos oss har du tillsammans med en produktchef ett helhetsansvar för varuförsörjningen inom en kategori. Arbetet innebär ett nära samarbete med produktchef för att säkerställa att rätt kvantiteter samt artiklar köps hem för lager och kunder. Inköpen sker både som direktimport från Asien som från leverantörer inom Europa. Skillnaden mellan tjänsterna kommer vara att en tjänst kommer att ha något mer att göra med Asien och vår egen produktion där. Medan andra tjänsten kommer ha en tyngdpunkt mot avrop ifrån leverantörer i Europa.
Då vi ansvarar för inköpen i Sverige, Norge samt Finland kan arbetet innebära inköp i flera olika inköpssystem och kontakter med kollegor i dessa länder.
Arbetsuppgifter
- Kontrollera prognoser
- Hantera inköpsparametrar
- Kontrollera undantag i vårt inköpssystem
- Lägga inköpsorder enligt en definierad plan i koncernens ERP/inköpssystem
- Kontrollera och bekräfta leveransdatum, volymer och priser
- Följa upp obekräftade och försenade inköpsorder
- Bevaka transporter
- Hantera fakturor gällande varuinköp
- Övrigt administrativt arbete gällande våra inköp
Utbildning
Befattningen kräver minst gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
Meriterande med kompletterande utbildning inom Logistik/inköp eller motsvarande relevant utbildning, eller erfarenhet.
Tidigare erfarenhet
Rollen kräver ingen yrkeserfarenhet
- Meriterande att ha tidigare erfarenhet inom detaljhandeln
- Meriterande att ha tidigare erfarenhet av prognosbaserade inköpssystem. Alligo anvander i dag Relex
- Meriterande att ha erfarenhet av Jeeves som ERP-system
- Mycket god IT-kunskap (Word, Excel) och systemförståelse för relevanta affärssystem
- Mycket goda läs och skrivfärdigheter i svenska och engelska
- Meriterande är läs och skrivfärdigheter i Finska
- Analytisk förmåga
- Förmåga att strukturera och organisera arbete
- Resultatinriktad i alla avseenden
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Vi tillämpar bakgrundskontroller på alla slutkandidater.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Vågen(christian.vagen@alligo.com) eller Ola Andersson(ola.andersson@alligo.com)
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.