Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Säljinriktad företagsrådgivare till Max Matthiessen

Publiceringsdatum
19 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Arbetar du med finansiell rådgivning idag, är riktigt vass på nykundsbearbetning och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Söker du utveckling inom branschen och vill vara med och bidra till Max Matthiessens fortsatta tillväxt? Då kan det vara dig vi söker!

Max Matthiessen, som är marknadsledande inom pension och försäkringsförmedling, befinner sig på en offensiv tillväxtresa tillsammans med sina ägare Nordic Capital. Som en del i det satsar man nu på att bygga ett centralt försäljningsteam. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter, oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet inom branschen.

En säljfokuserad roll i ett nationellt team
I rollen som företagsrådgivare blir du en del av Max Matthiessens största affärsområde Liv & Pension och ansvarar för att skapa nya relationer med företagskunder nationellt. Du kommer själv driva och utveckla din kundstock och pipeline framåt, i samarbete med lokala team över hela landet. Du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering till signerat avtal, med fokus på att bearbeta företag utan kollektivavtal i storlek från 50-100 anställda och upp. Det här är inte en förvaltande roll, utan huvudfokus är nykundsbearbetning. Enskilda rådgivningsmöten sköts av lokala team, men du finns kvar i bakgrunden för att vårda kundrelationen och stötta upp vid behov.

Ambitionen är att rekrytera fem personer för att stärka upp befintligt team på tre personer. Eftersom både rollen och teamet är nytt får du vara med på en väldigt spännande uppbyggnads- och förändringsresa! Du kommer kunna bidra med idéer kring alltifrån arbetssätt till säljstrategier, och kan utveckla och forma både rollen i sig och din egen personliga utveckling.

Tjänsten är på heltid med start våren 2024. Vi söker dig med placeringsort Stockholm alternativt Göteborg.

För dig som vill utvecklas inom branschen
För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat i branschen (bank, finans, försäkring eller pension) i ett par år. Du är väl insatt i marknaden och besitter hög kompetens inom finansiell rådgivning. Kanske är du privatrådgivare idag men vill ta nästa steg i karriären? Eller kanske arbetar du med företagsrådgivning men brinner för nykundsbearbetning och vill utvecklas inom försäljning?

Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med B2B-försäljning och vana att bearbeta kunder i ledande befattningar. Swedsec, Insuresec, livdiplom eller motsvarande är meriterande.

Som person ser vi att du är en engagerad, affärsdriven och innovativ medarbetare med hög energi. Du trivs i ett högt tempo, motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och hittar självständigt nya vägar och metoder för att driva ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du brinner för att skapa nya affärsmöjligheter och att utveckla långsiktiga kundsamarbeten. Du besitter hög professionalism och har en naturlig fallenhet för att skapa förtroende samt ger alltid det lilla extra för att kunna möta dina kunders behov och förväntningar.

Varför välja Max Matthiessen
* Ledande inom rådgivning av pension och försäkring
* Ett starkt och väletablerat varumärke och ett brett utbud av tjänster och produkter som skapar ett kunderbjudande utöver det vanliga
* En attraktiv lönemodell och ett fördelaktigt förmånspaket
* Tillväxtplaner och innovativ anda som medför goda karriär- och utvecklingsmöjligheter
* En stark gemenskap och kollegor med spetskompetens inom alla områden som rör företagsförsäkringar, pension, kapitalförvaltning, skatt och juridik

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess samarbetar Max Matthiessen med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se

Rekryteringsprocessen består av flera intervjusteg samt arbetspsykologiska tester. I processens slutskede genomförs en omfattande bakgrundskontroll utifrån formell branschstandard. Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
13 maj 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!