Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Pricing Manager till Cabonline!

Publiceringsdatum
11 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Cabonline är ett ledande taxibolag i Norden, som strävar efter att erbjuda pålitliga och innovativa transportlösningar. I takt med att de fortsätter expandera och transformera sin verksamhet, söker de efter en Pricing Manager till sitt nyetablerade prissättningsteam! Motiveras du av att arbeta med ett starkt kommersiellt fokus, där du analyserar priser och följer upp effekter på kundernas beteenden? Varmt välkommen in med din ansökan!



Om tjänsten

Som Pricing Manager kommer du att vara ansvarig för att analysera prissättningsdata, utveckla prisstrategier och implementera prissättningsmodeller för att driva intäktstillväxt och öka lönsamheten på Cabonlines nordiska marknader. Du kommer att arbeta i en nyetablerad funktion, och du kommer att behöva skapa nya processer, arbetssätt och analysverktyg för att effektivisera ditt arbete. Med en stark analytisk bakgrund kommer du att spela en avgörande roll i att sätta prissättningsstrategier inom den växande B2B- och B2C-sektorn. Tjänsten utgår från Cabonlines huvudkontor i Solna och du kommer tillhöra den nya Commercial-avdelningen där du kommer samarbeta nära med, och rapportera direkt till, Head of Pricing and Concept Development.

Du erbjuds:

  • Möjligheten att bli en del av ett bolag under utveckling, där ditt arbete verkligen kommer göra skillnad!
  • En roll med möjligheter för dig att starkt påverka hur Cabonline jobbar med prissättning och du blir en nyckelspelare i att utveckla Pricing-funktionen
  • En tjänst där du får möjlighet, och förväntas att samarbeta med samtliga av Cabonlines avdelningar
  • En modern arbetsplats med flexibla arbetstider och möjligheten till hybrid arbete


Arbetsuppgifter
  • Ansvara för att strategiskt utveckla och implementera marknadskraftiga prisstrategier
  • Genomföra marknadsanalyser av konkurrenters priser, strategier och kundernas köpbeteenden
  • Omvärldsbevaka och anpassa prissättning utifrån kundernas behov som varierar med veckodagar, säsong, väder samt händelser som konserter och sportevenemang
  • Arbeta med prismodellering och ta fram nya processer, rutiner och modeller för att jobba internt med prissättning och intäkter
  • Arbeta analytiskt, förebyggande och datadrivet för att följa upp tidigare prissättning. Identifiera nya metoder och tillvägagångssätt för att optimera framtida prissättning och intäkter
  • Förankra dina tankar och förslag med övriga organisationen - både inför utformningen av nya priser, samt vid genomförandet av förändringen


Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet från en analytisk roll där du bearbetat, hanterat och analyserat stora mängder data
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, statistik, industriell ekonomi, matematik eller motsvarande
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska då du kommer använda språken dagligen i ditt vardagliga arbete
  • Goda kunskaper i Excel. Det kommer vara högst meriterande om du har tidigare kunskap i visualiseringsverktyg såsom Looker eller PowerBI

Det kommer även vara högst meriterande om du har ...

  • Har relevant erfarenhet från att ha jobbat med prisoptimering, prisanalys och prissättning, från företrädesvis en roll inom Revenue Management eller Pricing
  • Tidigare vana från att analysera stora mängder data, samt att sammanställa detta på ett pedagogiskt sätt
  • Tidigare erfarenhet från att presentera insikter inför stakeholders eller andra intressenter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Problemlösande
  • Strukturerad
  • Självgående
  • Affärsinriktad
  • God kommunikatör
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvarig rekryterare: Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (49 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se