Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Lönespecialist till Siemens Gamesa

Sista ansökningsdag
28 oktober 2024 (56 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du tidigare erfarenhet av rollen som Payroll Specialist och är redo för ett nytt spännande uppdrag? Vi söker en engagerad Payroll Specialist som vill bli en del av vårt dynamiska HR-team och bidra till att stärka vår lönehantering i ett globalt sammanhang. Om du är redo för en utmanande och givande roll där du får utvecklas tillsammans med oss, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka.



Om tjänsten

I denna roll arbetar du självständigt men har många samarbetspartners både internt och externt, inklusive HR-teamet i Solna, kollegor i Norden och vår globala löneleverantör Neeyamo. Du fungerar som den interna länken mellan våra interna system och vår externa leverantör. Rollen innebär att hantera cirka 180 interna löner, och från och med oktober kommer även ett fåtal externa löner behöva behandlas. Förutom lönearbete kommer du också delta i ett integrationsprojekt med Siemens Energy’s system, där din kunskap om våra processer blir avgörande. Det är viktigt att du är självständig, proaktiv, kommunikativ på både svenska och engelska, positiv samt har erfarenhet av lönehantering, Excel och Workday.

Du erbjuds

  • Vara en del av ett engagerat team, du kommer arbeta nära kollegor lokalt och globalt
  • Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
  • En engagerad konsultchef under hela din anställning Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.


Kvalifikationer
  • Du är en erfaren löneexpert. Du har minst tre års erfarenhet av rollen som Payroll Specialist eller liknande.
  • Har erfarenhet av systemet Workday
  • Du är flytande i både svenska och engelska, muntligt och skriftligt. Detta då de båda språken används dagligen på arbetsplatsen
  • Du har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har

  • Arbetat i en global miljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker en kandidat som är självständig och självgående med starka samarbetsförmågor och utmärkta skriftliga och verbala kommunikationsförmågor. Den idealiska kandidaten är serviceminded och fokuserar på att möta andras behov samtidigt som de behåller ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt för att bekanta sig med problem och identifiera effektiva lösningar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 oktober 2024 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se