Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Controller till Swatch Group!

Publiceringsdatum
26 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Hos Swatch Group (Nordic) välkomnas du till ett internationellt klockbolag med en välkänd varumärkesportfölj. De söker nu efter en controller till sitt huvudkontor i Stockholm som vill utvecklas långsiktigt tillsammans med dem. Har du erfarenhet som Controller och vill bidra till Swatch Groups fortsatta tillväxt? Varmt välkommen in med din ansökan!



Om tjänsten

The Swatch Group (Nordic) är ett dotterbolag till schweiziska The Swatch Group Ltd som är en internationell koncern verksam inom design, tillverkning och försäljning av färdiga klockor, smycken, urverk och komponenter. Inom paraplyorganisationen återfinns flera välkända klockmärken i Norden såsom Omega, Rado, Longines, Tissot, Certina, Hamilton, Swatch, Flik Flak. Idag har de 33 000 anställda världen över, varav ca 107 anställda på de nordiska kontoren i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. På huvudkontoret i Stockholm sitter de centrala funktionerna ekonomi, HR och IT

Som Controller blir du en del av en liten ekonomiavdelning om 9 personer på huvudkontoret i centrala Stockholm. I rollen arbetar du nordiskt och kommer ha många kontaktytor internt både inom Norden och Schweiz. Här erbjuds du en varierande controllertjänst där du kommer ha en central roll i att säkerställa och kvalitetssäkra den finansiella rapporteringen. Du kommer jobba med analys av resultat och förbereda underlag för att stödja verksamhetsbeslut.

I rollen kan resor till övriga länder inom Norden förekomma.

Du erbjuds

  • Ett familjärt och hjälpsamt team som arbetar tillsammans för att skapa resultat
  • En bred controllertjänst med goda utvecklingsmöjligheter, där det på sikt finns möjlighet att ansvara för egna sidoprojekt och arbeta mer mot business controlling
  • Ett tryggt bolag med kollektivavtal, friskvård och tjänstepension


Arbetsuppgifter
  • Upprätta finansiella rapporter vid månads- och årsbokslut
  • Följa upp budget, försäljning och kostnader för respektive varumärke och land.
  • Delta i budget och prognos i samarbete med varumärkesansvariga för respektive märke och land
  • Utveckla interna mallar och processer
  • Utveckla och sätta upp rutiner för vår butikssatsning av egna Swatch-butiker i Norden
  • Förbereda och genomföra försäljningsinventering hos de nordiska återförsäljarna


Kvalifikationer
  • Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi från universitet eller yrkeshögskola
  • Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i en controllingtjänst
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du dagligen kommer att arbeta på båda språken
  • Har mycket goda kunskaper i Excel

Det är högst meriterande om du har även har ..

  • Erfarenhet av SAP
  • Tidigare erfarenhet och/eller förståelse av löpande redovisning
  • Tidigare erfarenhet från att ha upprättat strukturer och processer

Som person söker vi dig som är analytisk, noggrann och proaktiv. Du trivs med att arbeta dels självständigt, dels i team. Vi kommer att lägga särskilt stor vikt vid följande personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Problemlösande
  • Strukturerad
  • Självgående
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvarig rekryterare: Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 juni 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se