Hoppa till innehåll

Key Account manager

Publiceringsdatum
29 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du en erfaren och stategisk säljare med lysande förmåga att skapa kontakter? Vill du arbeta med komplex försäljning av systemlösningar inom HR/lön- och ekonomiområdet? Vill du vara en del i ett engagerat team med projektledare, applikationsspecialister, konsulter och teknisk support för att hitta den bästa lösningen för kundernas administration? Då är du precis den vi söker! Om tjänsten Som Key Account Manager ansvarar du för att driva stora och komplexa affärer mot större företag och koncerner. Du kommer bearbeta företag i olika branscher där behovet av effektiv centraliserad administration är högprioriterat. Du kommer att ha ett helhetsansvar för både befintliga och nya kunder och arbeta utifrån tydliga, årsvisa KPIer. Som KAM hos oss har du ansvar för att vidareutveckla en befintlig kundportfölj bestående av ca 20-30 kundkonton, samt ansvar för att växa portföljen med ytterligare konton varje år. Till din hjälp har du ett team av duktiga kollegor i form av projektledare, specialister, konsulter, kundchefer m.fl. som säkerställer att leveransen blir optimal. Du kommer att bygga långsiktiga relationer genom att arbeta med marknadsaktiviteter så som kampanjer, seminarier, mässor, kundmöten och regelbunden uppföljning. Genom att förutse och förstå kundernas ofta komplexa behov, kan du erbjuda lösningar utifrån vår breda produktportfölj. Du har också en viktig roll i att identifiera och stämma av trender, behov och efterfrågan av nya produkter och lösningar och för en tät dialog med våra kommersiella produktägare. Då du ansvarar för att driva säljprocessen framåt är förståelsen för organisationsstrukturer, kommunikationsflöden och beslutsprocesser central. Med tanke på att vi jobbar med större kunders organisationer har du inte sällan dialog med många olika beslutsfattare, ledningsgrupper, inköpsavdelningar etc. Du styr och planerar själv ditt arbete, bokar och genomför kundmöten och uppföljningar. Resor är en naturlig del av tjänsten, även om merparten av kunddialogerna den senaste tiden skett via digitala mötesplatser. På sikt finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom Hogia-gruppen. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som är självgående med ett driv och intresse för att skapa och utveckla affärer. Du har minst 5 års erfarenhet av lösningsförsäljning inom systembranschen/software/SaaS och dokumenterat bra säljresultat, i huvudsak kring försäljning mot större kunder. Du har eftergymnasial utbildning eller motsvarade erfarenhet inom företagsekonomi, marknadsföring eller försäljning och är förtroendeingivande, analytisk och arbetar systematiskt för att skapa nya möjligheter i mötet med andra. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete. För att trivas i rollen behöver du vara trygg i att hålla presentationer inför stora som små grupper och kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i eller med revisions-, redovisnings- eller lönebyråer. Att jobba hos oss  Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.   Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag eller kontakta oss om du har frågor. Under semesterperioden 15 juli - 11 augusti kommer vi ha begränsade möjligheter att svara på dina frågor och kommer starta upp processen igen i mitten av augusti. Ha en fin sommar!  Välkommen in med din ansökan!       Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
01 september 2024 (28 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se