Hoppa till innehåll
Plantasjen logotyp

Vi söker en säljare med logistikansvar till Garden Outlet i Staffanstorp

Publiceringsdatum
13 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!
På Garden Outlet har vi passion för växter och andra trädgårdsprodukter, men framför allt har vi passion för att erbjuda bra deals till våra kunder. Därför ska du som arbetar som säljare säkerställa att våra kunder har chansen att göra prisvärda fynd för att ge sitt hem en fräsch och trendig uppdatering. Stämmer denna beskrivning in på dig? I så fall är kanske du den vi letar efter!

Vad innebär det att vara säljare med logistikansvar på Garden Outlet?

Som säljare med logistikansvar hos oss arbetar du både med logistik och som säljmedarbetare. Din huvudfokus är att ge våra kunder en utmärkt köpupplevelse. Du arbetar i team med butikschef och assisterande butikschef för att tillsammans utveckla organisationen och förbättra rutiner för att nå målen och hålla en optimal lagerhållning.

Du har ett övergripande ansvar för varuflödet genom butiken och den administration som hör därtill; inventering, varumottag, varupåfyllning och lagersaldo. Vårt IT-ekosystem består av Agrippa, Relex och M3. Du ansvarar även för arbetsflöden i lagersystemet, samt att rutiner för kvalitet, miljö och säkerhet efterföljs.

Som säljmedarbetare hos oss är huvudfokus att via mekanisk försäljning ge våra kunder en utmärkt köpupplevelse. Det innebär att du är ansvarig för sälj, att vägleda kund, vattning och skötsel av växter.

För att lyckas i rollen som säljare med logistikansvar tror vi att du är/har:
  • Truckkort.
  • Stort intresse för både sälj och logistik och som gärna växlar din tid mellan att arbeta med tekniska system och att sprida ditt goda humör ute på butiksgolvet.
  • Förståelse kring vikten av god kundservice och drivs, precis som vi, att göra goda affärer.
  • Du har en prestigelös, nyfiken personlighet och koordinerar löpande din arbetsdag med god stresstålighet.
  • Tidigare säljerfarenhet är meriterande.
Flytande svenska i tal och skrift, behärskar engelska i tal ock skrift. Koncernspråket är engelska.

Personliga egenskaper

Du är en positiv lagspelare som tycker om människor. Att skapa goda resultat är något som motiverar dig och du väljer att se lösningar i stället för problem.

Vi erbjuder

Hos oss på Garden Outlet får du möjligheten att vara med på starten av vår resa där du erbjuds utmanande och varierande arbetsuppgifter i ett försäljningsdrivet bolag. Vi erbjuder marknadsmässig lön och förmåner.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30h/v och inleds med provanställning på 6 månader.

Arbetstiderna är varierande och inkluderar både kvällar och helger.

Lön enligt kollektivavtal.

Ansökan

Vi kallar till intervjuer löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!

Observera att vi endast tar emot ansökningar via denna plattform. Ansökningar via e-post beaktas ej.
Plantasjen logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 september 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren