Hoppa till innehåll

Business Administration Manufacturing Professional

Publiceringsdatum
16 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi letar just nu efter en Business Administration Manufacturing Professional till vår spännande kund som är ett välkänt elektronikföretag! Detta är ett konsultuppdrag på 1 år med start i början av oktober. Om företaget: Vår kund är ett världskänt företag inom teknikbranschen med ett brett utbud av produkter, tjänster och lösningar. Företaget har en lång historia av innovation och har varit en viktig aktör i att forma den moderna världen. De är verksamma inom flera olika sektorer, inklusive elektronik, hälsovård och transport. Företaget har en stark global närvaro och har ett team av dedikerade och kompetenta medarbetare som arbetar för att driva företaget framåt. Beskrivning: Vi söker en mycket organiserad och motiverad individ att ansluta sig till vårt team som Projektadministration och Support Specialist. Den framgångsrika kandidaten kommer att ta över och avlasta med dagliga arbetsuppgifter, vilket kan innebära en mycket varierande arbetsuppgifter, med ett primärt fokus på fakturering, kostnadskontroll och hantering av leverantörsfakturor. Denna roll innebär att hantera projektadministration i olika projekt, både inom anläggningsprojekt och serviceprojekt. Du kommer att vara stöd och avlastning för våra två controllers, både inom projektredovisning och business controlling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för korrekt kostnadsuppföljning inom projekten. • Fakturering till kund i samförstånd med projektledare och ansvariga. • Hantera inköpsanmodan och leverantörsfakturor både inom projekt och kostnadsställe. • Uppsättning av projekt i SAP/R3 samt löpande projektredovisning. • Uppföljning inom marginalförändringar, omkostnader, produktivitets- och tidsskrivningsuppföljning. • Ansvara för finansiell rapportering inom projekten. • Vara behjälplig i forecast och budget, med uppdateringar och underlag. • Vara behjälplig i månadsavslut med avstämningar, rapportering m.m. • Tjänsten innebär många kontaktytor inom företaget och externa samarbetspartner. • Övrig administration inom ekonomiområdet. Kunskaper: • Språkkunskaper krav på svenska och god engelska. • Excel samt övriga program i Officepaketet. • Meriterande om kunskap i SAP. • Allmänna ekonomikunskaper. Personliga egenskaper: • Van att jobba självständigt och med god förmåga till egna initiativ. • Tycka om att jobba tillsammans i team, med god samarbetsförmåga både med ekonomer och projektledare, både inom och utanför Sveriges gränser. • Vara noggrann och systematisk i sitt arbete. Låter det intre ssant?Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se