Hoppa till innehåll

Familjehemskonsulent Familjelänken

Publiceringsdatum
03 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker dig som har ett stort personligt driv och några års erfarenhet av att arbeta med barn och unga vuxna. Hos Familjelänken får du möjlighet att ta ansvar i en liten och självständig organisation samtidigt som du har tryggheten i att vara en del av ett större omsorgsföretag. Rollen ger dig stor flexibilitet och frihet att påverka ditt dagliga arbete och dina arbetstider. Välkommen till en arbetsplats med hög kompetens i kombination med ett varmt bemötande!

Om tjänsten

I rollen som familjehemskonsulent kommer du att handleda och stödja familjehem i deras uppdrag. Uppdragen omfattar placerade barn och ungdomar i familjehem i olika åldrar. Du kommer till viss del även att utreda potentiella familjer och se till att de genomgår vår grundutbildning för nya familjehem.

I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen:

  • Fysiska besök hos familjehemmen
  • Ansvara för löpande dokumentation
  • Kontakt med socialtjänsten och övriga vårdinsatser/myndigheter
  • Omvärldsbevakning gällande sådant som berör verksamheten
  • Tillse att verksamheten drivs i enlighet med lagar och föreskrifter
  • Teamarbete med andra enheter inom organisationen
  • Beredskap

Om Familjelänken

Familjelänken erbjuder traditionell familjehemsvård för barn och unga som placeras enligt SoL eller LVU. Vår jour- och familjehemsvård i kombination med behovsanpassade insatser utgör en kvalitativ vård till placerade barn, ungdomar och deras familjer. Verksamheten bygger på ett personligt bemötande samt hög tillgänglighet och servicenivå.

Om dig

Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med barn och unga vuxna inom familjehemsvård samt en socionomutbildning eller annan motsvarande utbildning. God svenska i tal och skrift samt B-körkort är krav för tjänsten.

Som person är du engagerad, noggrann, prestigelös och bra på att bemöta människor. Vidare har du en hög drivkraft med förmåga att driva processer framåt och du ser helhetsbilden genom kontinuerlig systematisk uppföljning. Du drivs av utveckling och tar ansvar.

Vi erbjuder

Hos oss erbjuds du stor frihet att på egen hand påverka såväl ditt dagliga arbete som dina arbetstider. Du kommer till en familjär och trivsam arbetsplats med erfarna kollegor. Vi månar om kompetensutbildning och lägger stort fokus på kontinuerlig fortbildning. Dessutom erbjuds du förmånliga friskvårdsförmåner och extern handledning.

Övrig information

Tjänsten är heltid, tillsvidare. Du utgår hemifrån. Resor inom närområdet förekommer vid besök hos familjehemmen. I tjänsten ingår beredskap.

Som ett led i rekryteringsprocessen kommer personlighetstester att tillämpas. Vid anställning kommer vi även att begära utdrag ur belastningsregistret enligt lagen om registerkontroll.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Caroline Idoff på caroline@friab.se.

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Socionomutbildning eller motsvarande utbildning
  • Erfarenhet av familjehemsvård
  • Minst tre års erfarenhet av arbete med barn och unga vuxna
  • God svenska i tal och skrift
  • B-körkort


Om arbetsgivaren - Friab

Friab grundades år 2001 och är idag ett omsorgsföretag med cirka 500 anställda. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv förändring med individen i fokus. Friab utgör en bredd av specialiserade verksamheter som tillsammans arbetar för att möta individens behov. Läs gärna mer om oss på www.friab.se

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
02 juni 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se