Hoppa till innehåll
Östersundshem AB logotyp

Chef verksamhetsstöd med HR ansvar

Publiceringsdatum
30 april 2024
Antal tjänster
1
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Östersundshem söker en chef till bolagets olika stödfunktioner för att leda och utveckla samt säkerställa en smidig drift och samverkan. Tjänsten innefattar även HR ansvar för hela organisationen Östersundshem. Är det du, välkommen med din ansökan!

 

Beskrivning

Under 2024 kommer vi att samla bolagets olika stödfunktioner i en ny avdelning och vi söker nu en engagerad och erfaren chef för verksamhetsstöd med HR-ansvar för att leda och utveckla vår nya avdelning. Avdelningen som är under uppbyggnad omfattar IT, Systemförvaltning, HR, Kommunikation, Hållbarhet, Energi, Inköp och Kontorsservice. Våra avdelningschefer fokuserar på resultat och måluppfyllelse – både inom sina områden och för bolagets samlade resultat. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa en smidig drift och samverkan mellan dessa viktiga funktioner. Din integrerade roll som HR-ansvarig för hela organisationen innebär att stödet till bolagets olika verksamheter ska vara samlat, ändamålsenligt och effektivt.

 

Du ansvarar för:

Som chef för verksamhetsstöd och HR-ansvarig kommer du att:

  • Ansvara för att leda och utveckla avdelningen, främja en positiv arbetsmiljö och samarbete över olika funktioner.
  • Hantera och utveckla HR-processer, inklusive rekrytering, personalutveckling och arbetsmiljö.
  • Övervaka och utveckla funktionerna inom IT, systemförvaltning, kommunikation, hållbarhet, inköp och kontorsservice.
  • Ansvara för att säkerställa effektiva och välfungerande kontorsrutiner och servicefunktioner.
  Vem är du?
Vi söker dig som har:
  • En universitets- eller högskoleexamen, företrädesvis inom HR eller annan relevant inriktning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
  • Erfarenhet av ledarskap inom liknande avdelningar och en god förståelse för HR-processer.
  • Kompetens inom IT, systemförvaltning, Kommunikation, Hållbarhet, Inköp och Kontorsservice är meriterande
  • Starkt affärssinne och förmåga att driva strategisk och operativ utveckling.
  • Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.

Vi söker en kreativ och resultatorienterad ledare med förmåga att inspirera och motivera. Du är strategiskt tänkande, har god samarbetsförmåga och trivs i en miljö där förändring och utveckling är en del av vardagen. Du attraheras av att arbeta för och med andra. För att göra framsteg i komplexa ledningsutmaningar krävs delaktighet, engagemang och tydlighet.

 

Om Östersundshem 

Östersundshem AB är ett helägt dotterbolag till Östersunds Rådhus AB, som i sin tur ägs av Östersunds kommun till 100 procent. Östersundshem har idag 55 anställda och omsatte 2023 cirka 290 miljoner kronor. Bolaget har cirka 3 600 bostäder och 140 lokaler. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Vi är den ledande aktören inom upplåtelse av hyresrätter i Östersund och värdesätter innovation, hållbarhet och samarbete. Med en dedikerad och kompetent personal strävar vi efter att skapa en positiv arbetsmiljö och bidra till samhällsutvecklingen.

 

Vad händer när du sökt tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Britta Kereby på 070-521 84 34 alternativt britta.kereby@onepartnergroup.se

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Östersundshem AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 maj 2024 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Oavsett om du letar efter ditt första jobb, är en erfaren specialist eller vill utvecklas som ledare kan vi hjälpa dig att hitta ett jobb som passar dig, antingen som anställd hos oss eller genom att du blir rekryterad till företag vi samarbetar med. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.