Hoppa till innehåll
PerformIQ logotyp

Driven innesäljare sökes till SafeSack

Publiceringsdatum
09 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Familjeföretaget SafeSack Scandinavia AB är en ledande leverantör av industriförpackningar (Storsäckar och PE-förpackningar). Huvudkontoret är beläget i Örkelljunga och har hela den nordiska, tyska, polska och baltiska marknaden som arbetsfält. Produkterna består huvudsakligen av skräddarsydda förpackningslösningar, helt anpassade efter våra kunders önskemål och behov. Är du driven och framåt men samtidigt strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt? Är du redo att anta utmaning och göra ditt nästa karriärsteg som innesäljare på SafeSack?

I rollen kommer du att arbeta nära och tillsammans med en av SafeSacks erfarna utesäljare. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av administrativa och praktiska moment där du och utesäljaren arbetar nära varandra för att ge guidning och stöttning till företagets kunder samt sköter kontakten med leverantörer över hela världen.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:
- Hantering av inkommande förfrågningar genom att erbjuda lösningar och priser.
- Ordermottagning, orderadministration, leveransbevakning och allmän administration.
- Kundsupport, rapportering av lagerstatus och indexpriser, redigering av tryckfiler, arkivering och hantering av register för olika kunders produkter.
- Försäljning genom att ringa och sälja till både nya och befintliga kunder.

För att bli trygg och självgående i rollen kommer du att erbjudas en genomarbetad upplärningsfas där du får lära dig företagets rutiner, produkter och säljsystem. Du kommer att vara en del av ett stort team som kännetecknas av samarbete, trygghet och hög ambitionsnivå.

Personprofil
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och positiv. Som person drivs du av att leverera och genomföra dina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Du är en problemlösare som brinner för att hjälpa och stötta kunder, leverantörer och även kollegor i deras frågor och utmaningar.

Utöver detta kännetecknas du av:
- Du stimuleras av varierande arbetsuppgifter.
- Du är lyhörd och tålmodig samt har ett starkt inre driv.
- Datakunskaper så som Office-paketen.
- Van att kommunicera över mail och telefon.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, norska är meriterande men inget krav.

Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, kundsupport eller en annan administrativ roll.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som innesäljare.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örkelljunga

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

PerformIQ logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 maj 2024 (23 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett sportsligt mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.

Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna.